Carlow's v-max project De bouw pagina 4

Home

De werkplaats

Onderdelen

De bouw

Foto's

E-mail

Vragen

Gastenboek

De rissers komen van een Yamaha virago, ik heb hiervoor gekozen omdat ze mooi onder een hoek staan die bij de lijn van de koplamp past.

De Koplamp komt van een Harley Davidson v-Rod.

Ook maar even een mooie cover voor het contactslot gedraaid......

Om de boel mooi strak te houden heb ik voor kleine remvloeistof reservoirs gekozen, deze passen direct in de pomp zodat er geen storende slangetjes aan het stuur zitten.

Het stuur zelf is een zwart aluminium superbike  stuur van Rizzoma, evenals de handvatten.

De gebruikte LED knipperlichten en spiegeltjes komen van het Engelse Oberon performance parts,alles in zwart geanodiseerd aluminium.

In de eerste instantie waren de hendels aluminium kleurig, maar deze moesten snel plaats maken voor een paar gefreesde zwarte exemplaren. Ik had eerst gekeken voor een set hendels van het merk "Titex" maar deze kosten al gauw 220,- voor een set,na een korte zoektocht op E-bay vond ik een Chinees bedrijf die voor een bijna identiek set  slechts 48,- inclusief verzenden vroeg, dus de keus was snel gemaakt........

De rem en koppelings leidingen moesten natuurlijk ook vervangen worden, want die slappe rubberen leidingen is niks. Het werden RVS leidingen van goodridge. Omdat de motor een zo strak mogelijk uiterlijk moest krijgen, heb ik voor de donkere carbonlook uitvoering gekozen. Aangezien er niets standaard meer op de motor zit, moesten de leidingen op maat gemaakt worden,dit heb ik zelf gedaan door een paar meter leiding en diversen RVS koppelingen mee te nemen. Na een avondje passen en meten had ik de leidingen in elkaar,waarna Erwin van "Bikedesign" in Delft de boel heeft  geperst.

Op het plaatje hierboven zie je geen koppelingsleiding het blok ingaan op de gebruikelijke plaats, hij zit uit het zicht via de onderkant van het motorblok. Aaan de boven kant is een nieuw rubber afdekplaatje geplaatst zonder gat voor de leiding.

Het kiezen van het spuitwerk is nog de moeilijkste klus geweest.........Ik wilde 1 kleur, maar dit keer eens geen zwart want dat had ik al jaren op mijn vorige V-max gehad.

Na lang zoeken in een stalenboek, dat ik van de spuiter had meegekregen,kwam ik op blauw metallic uit.......

Het voor spatboard was nog het meeste werk omdat er een putjes motief in zat en ik wilde het echt glad hebben. Dit heeft de spuiter een hoop spuitplamuur gekost,maar het is nu wel glad.

Toen ik thuis kwam met het spuitwerk en het op de motor zette, keerde mijn maag om.......

Wat stond dat lelijk en goedkoop, de hele technische uitstraling die ik voor ogen had was in een keer verdwenen. Ik heb direct de spuiter gebeld dat dit het toch niet helmaal ging worden. Ik heb er nog 2 weken over gedaan om een goede kleur te vinden die ik wilde, het werd antraciet grijs van een BMW X5. Een paar weken later was het spuitwerk dan voor de 2e keer klaar en ik was nu echt tevreden !!!! Het mooie was nog dat het niets extra koste !

 

Ga door naar pagina 5