05-11-2004

 

Atlantis Evolution

De Evolutie van Atlantis

 

Juni 1904: Curtis Hewitt, een 25 jarige fotograaf is aan boord van het schip Lemuria op weg terug naar Patagonië.

Het schip wordt getroffen door onweer in de wateren van de Bahamas.

 

Lemuria:  

Curtis moet zijn materiaal beveiligen en zijn foto's beschermen die hij in Patagonië nam

Sluit de patrijspoort. De patrijspoort wordt door de wind weer open geblazen. 

Ga de cabine uit. Ga onderaan in de gang en omhoog  met de trap. 

Je partner schreeuwt - wij verlaten het schip. Ga terug naar de cabine.

Klik tweemaal op de kist naast het bed om het te openen. Open je inventaris met een rechtermuis klik en de kist wordt in de inventaris geplaatst.

In inventaris is al een doosje lucifers

Ga de cabine uit.

Het schip zinkt.

 

Pak na de scène het mes naast de kist. Draai  om, pak de lantaarn en aan de linkerzijde een peddel (niet noodzakelijke) 

Praat met de 2 hoofdige vogel (vraag altijd alles). Probeer de vogel weg te slaan met het  mes of met de peddel!

 

Het ruimteschip van Atlantis:

Open de inventaris en combineer de lucifers met de lantaarn. 

Pak de aangestoken lantaarn uit de inventaris en sluit de inventaris (rechtermuis klik).

Ga de trap op en bekijk de tekeningen op de muren. Klik op de actieve plek en zie sterren. 

De namen worden later geleerd maar hier zijn vast aanwijzingen.

Zanat - Mannelijke God met arm omhoog -  2 Gele sterren langs elkaar en 2 Blauwe sterren onder elkaar.

Rechter muur:

Sama, Godin van de dag - Godin met toverstok omhoog naar de zon - 2 Blauwe sterren onder elkaar.

Kama, Godin van de nacht - Godin met handen omhoog naar de maan - 2 Gele sterren onder elkaar

Linker muur:

Enna - gezette Godin - 2 blauwe sterren langs elkaar en 2 Gele sterren onder elkaar.

Cosmo, God van de dood - God op wolk die brandbouten werpt naar de duivel - Blauwe ster boven en gele ster onder.

Druk op de blauwe knop in de muur aan de andere kant van de ruimte naast een ronde kast op de linkerzijde.

 

Bekijk alles in de cockpit. Gebruik het mes op de deur van een ronde kast (rechts als je binnen komt). Pak de helm met een bril (nachtkijker).

Ga naar de monitor op ander eind van de ruimte en klik helm op de monitor. Zie scènes in de monitor.

Je ziet een scène met Curtis die naar een boot loopt..

De boot wordt getransporteerd naar een wereld die je in de monitor ziet. Curtis wordt omringd door bewakers.

 

Nieuw Atlantis:

Praat met de bewaker en je verneemt dat je in oriëntatie Center17 van Nieuwe Atlantis bent. 

Leer over alle Goden.

Neem de peddel van de boot. Probeer de wachter met de peddel neer te slaan of verlaat de ruimte bij de groene verlichte opening. 

Bij beide handelingen wordt je neergeschoten. 

Ga naar de monitor bij de Buste van de Godin en pak daar een nachtkijker. 

De andere wachter komt binnen. Curtis wordt naar een wagentje gebracht om te recycleren.

 

Eens in het wagentje met de nachtkijkerbril in inventaris moet je een pad vinden naar de uitgang. De kaart is op het scherm.

Stuur de cabine op de kaart met de pijlknoppen rechts van het scherm. Het witte structuur boven op de kaart is waar je naar toe moet. Volg de pad die geen rode streepje heeft. Er zijn 2 niveaus. Klik op een pijl alvorens je bij een kruising bent.

Als je bij het tweede niveau stuk gaat begin je daarna op het tweede niveau.

Als je buiten bent gekomen zijn er 2 paden. De linkerweg wordt geblokkeerd. Neem het rechter pad.

Praat met de 3 mensen die op het land werken. Ga naar het dorp (community).

 

Gemeenschap 49/4:

Ga aan de linkerzijde van het pad naar de Buste van Enna met de bewegende ogen. 

Zij ziet de lokale man maar Curtis niet..

Neem de emmer bij de tweede stenen hut rechts. 

Praat met de vrouw met kind die bij de volgende hut zit. 

Ga achter naar het grote gebouw (kerk) achter de put met de standbeelden. 

Ga de kerk in (rechts voor het gebouw is een Buste van Enna). 

Klik op de monitor en zie hoe Zanat Nieuwe Atlantis over nam.

Ga naar de hut links van de kerk (rechts als je de kerk uit komt) en praat met de hoofdman die buiten of binnen de hut is.

Ontmoet de hoofdman 49/4 (headman) en leer over de oude goden. Ga de stenenhut in als je buiten stond en bekijk alles.

Ga terug naar het pad waar de landbouwers aan het werken zijn en ontmoet een geheroriënteerde vrouw. Praat over alles met haar.

 

Ga naar de put met de standbeelden van de Goden.

Pak het apparaat van Atlantis van een lage beeld en klik op de geëtste stenen om wat te leren over de verschillende goden. 

Gebruik de X steen om uit de close-up te gaan. Klik op de sterren van elk standbeeld. 

Praat met de man die met een touw in de waterput aan het werken is. 

Als hij niets meer wil zeggen en hij loopt weg pak dan het touw die hij achter laat. 

In de inventaris, combineer het touw met de emmer. Gebruik de emmer met touw in de put.

Trek aan het touw en klik op de emmer met water om eruit te drinken. Het drinkwater brengt teweeg dat de man de wachters gaat roepen.

De wachters komen en je moet nu snel zien te vluchten anders wordt je gepakt.

Neem het pad (bij de kerk) aan de achterkant van de put en vlucht het bos in.

 

Bos:

De wachters blijven je volgen. Om de 2-3 klikken kan je je op een veilige plaats verbergen onder een overhangende gedeelte of een grot.

Kijk naar de schaduw van de bewakers als je je ergens verbergt en als die weg gaan kan je weer verder.

Wordt je gevangen genomen dan blijven de voorwerpen die je onderweg verzameld hebt in de inventaris zodat je ze niet opnieuw hoeft te pakken.

 

Start: Ga rechtsdoor en draai links bij de kreek. Ga naar de openruimte. Ga onmiddellijk de stenenhut in.

Kijk naar beneden en pak één helft van het gezicht van een uil. Ga de stenenhut uit. Ga door en draai links bij het pad bij de kreek.

Draai je om Vóór de houtenbrug, zie links een pad en een die rechtdoor gaat.

Het linkerpad gaat terug naar waar je vandaan kwam. Ga rechtdoor en zie rechts een pad. Als het nodig is kan je je daar verbergen anders blijf rechtdoor gaan naar een openruimte met boomtakken. Pak een houten stok. Ga terug en zie rechts een pad die naar een boom gaat.

Je kunt je onder de boom verbergen indien nodig.

Ga anders rechtdoor, draai links, rechtdoor tot je terug bent bij de houtenbrug. Ga rechtdoor en 2 klikken van de brug is een veilig toevluchtsoord van overhangende mos (kijk dus naar de schaduw plekken van de bewakers wanneer je verder kan).

Ga 3x voorwaartse en zie een klein hol op de linkerzijde die als een veilige plaats kan worden gebruikt. Ga vooruit, links bij de stenenmuur en 2 klikken verder van de stenenmuur is een ander overhangend gedeelte (steen) voor een verberg plaats. Ga 2x vooruit en ga rechts de krabgrot in.

 

Ga naar het midden en de krabben zullen je aanvallen als je dichtbij komt. Kijk naar links en zie een stenenuil op de muur die een helft van zijn gezicht mist. Draai rechts en zie een hagedis op een paal. Praat met de hagedis en hij zal weggaan. Gebruik de houtenstok op de paal en de krabben lopen een andere richting. Plaats het gezicht van de halve uil op de stenenuil. 

 

Ga door de opening en vooruit het water uit. 

Draai je om en ga 2x vooruit het bos in. Het pad splits naar links en rechts. 

Ga rechts, 2x vooruit en draai naar rechts. Zie de Buste van Enna met offers ervoor. Bekijk de bloemen op de linkerzijde van dichtbij.

Klik op de bloem om de kruipende wormen te pakken. 

Draai je om bij de bloemen, vooruit, draai rechts , ongeveer 5 a 6x rechtdoor en zie een rode rode vogel die bovenop een boomtak landt of  er al zit. Voed de wormen aan de rode vogel. Pak een tak.

Draai om, 5x rechtdoor tot een vleesetende plant 

Als je de plant probeert te passeren zal Curtis zijn diner zijn. Gebruik de tak als tandenstoker en ga hem dan voorbij.

 

Ga rechtdoor bekijk de wereld in een nieuwe positie. Praat met Miranda.

Praat daarna met de grootmoeder die je zal bevrijden. Praat daarna opnieuw met grootmoeder. 

Leer over de eerste mensen. Ga rechtdoor naar Miranda en praat weer met haar. Leer over Atlantean de slaven van de Goden. Scène.

Leer over Chel van de andere kant van de vulkaan.

 

Gemeenschap 49/4

Je bent geschoren en hebt nieuwe kleren aan. Praat met Miranda en leer dat de gemeenschap door jou in gevaar is. Ga terug naar de gemeenschap en zie dat Miranda nu met je  mee gaat door haar afbeelding die linksboven wordt getoond.

Ga rechtdoor, rechts en rechts om naar de gemeenschap te gaan (dorp).

Praat met de geheroriënteerde vrouw. Zij verwart je als Lord Cosmo.

Praat met de andere mensen die zich bij hun hutten bevinden en zij allen verwarren je als de God van de Dood.

Ga de stenenkerk in. Praat met de hoofdman en leer iets over de monitor achter tegen de muur van het standbeeld Zanat.

Het heilige apparaat is in de hut van de hoofdman.

Ga naar de hut van de hoofdman (rechts als je het kapel uit komt).

Pak het bediening apparaat van het heilige apparaat uit een nis,  rechts /onder van de Buste van Enna.

Ga naar buiten en klik de afstandsbeding apparaat op de rug van Zanat.

Gebruik de helm met de bril op de monitor en zoom in op de monitor. .

 

Klik op de rechtse rode knop om het richten te starten.

Je moet de juiste richting aan geven met de vuurlijn van de katapult om de hut te verwoesten. 

Je moet de correct hoek plaatsen van de vuurlinie van de linkerkatapult om de rechtse hut te vernietigen.

Plaats de cursor zodat de kogel over de muur gaat en de rechtse hut zal raken. 

Wanneer je dit correct gedaan hebt druk dan op de groene knop.

 

 

 

 

 

Een gele ster (bovenkant) en een blauwe ster (onderkant) worden op Curtis' voorhoofd geplaatst.

Praat met Miranda. Scène van de reis naar de vulkaan.

 

Bos:

Ga door en zie dat de bewakers een vrouw proberen te pakken. Ga naar de bewakers en ze verwarren je met Cosmo. Praat met de bewakers. Praat met de bang gemaakte vrouw. 

Miranda zegt dat zij iets weg wierp.

Ga naar de achterkant in de hoek bij de rotsen en rode paddestoelen. 

Kijk naar beneden en pak de halsband.

 

Ga terug naar de openruimte. 

Neem de linkerweg van de middenrots en ga 4x rechtdoor.

Draai rechts en je ziet een pad. Draai verder naar rechts en er is daar ook een pad.

Ga dat pad op (rechts is een blauwe plant)  en rechtdoor tot je bij een boomstam komt die over een beekje ligt. 

Ga de boomstam over en een stap verder door (links is dan een grote stenen kei), 

Draai rechts en rechtdoor tot je niet verder kan. Miranda zal iets zeggen.

Miranda zal altijd in beeld komen als er iets is. Praat met Miranda.

Kijk naar beneden en pak de gebogen stok.

Bekijk de stok in je inventaris (rechtermuis klik op de stok) en zie een bliksem afbeelding die op het handvat is geëtst.

Ga terug naar het pad bij de grote kei, draai links, rechtdoor de boomstam weer over draai en terug naar de splitsing bij de blauwe plant.

Draai rechts, 4x vooruit, links, vooruit de 2 bomen onder door, 1x vooruit als je de bomen onder door bent gegaan en zie dat Miranda nu naast je is. Kijk naar beneden en pak de rode katrol  onder de paddestoelen. Praat met Miranda.

Ga 3x vooruit, neem het rechtse pad, 2x vooruit, draai rechts, vooruit en praat weer met Miranda. Maak het touw los dat aan een paal is vastgebonden. Ga het beekje over, maak daar de andere kant van het touw los van de paal en je pakt het touw.

Ga terug het beekje over en 3x vooruit. Zie dat een aapje het pad over steekt. Draai naar rechts en ga onder de mos behandelde boomboog door.

Ga door tot er 2 boomstammen op het pad liggen. Draai je om en pak de paarse katrol van de boomstam.

Draai terug en ga verder tot het einde bij een grote boom. Bekijk de boom van dichtbij en  zie dat de boom door een bliksem werd geraakt. 

Praat met Miranda.

 

In inventaris, combineer de halsband met de gebogen stok om een houtensleutel te maken. Klik de houtensleutel op het gat van de boom. 

Zie een tegel op de vloer binnen de boom. Klik op de tegel. 

Plaats de rode katrol op de ring van de tegel. Plaats de paarse katrol op de ring van de tak boven de tegel. Klik het touw paarse en klik op het touw.

 

Andere kant van de Vulkaan:

Ga het gat door, Curtis en Miranda klimmen over de berg naar de andere kant.

Zie rechts een richel dat naar het touw boven het water gaat. Het touw leidt gaat naar de andere kant.

Kijk naar beneden en pak de kleine rotsen van de grond. Klik de rotsen op het water en zie het 'monster Loch van Ness'.

Je moet nu proberen het monster weg zien te krijgen bij de richel om het af te leiden zodat het monster je niet pakt als je naar de richel zwemt

Klik de kleine rotsen zover weg mogelijk - dicht bij de uitgang van het ander einde.

Wacht tot het monster omhoog komt en zwem dan onmiddellijk rechts op de richel.

Klik opnieuw op de grond om op de richel te klimmen. Beklim de ladder. Kijk beneden en klik op de ring in de muur.

Draai om en klik op de stang. Vlak vóór Curtis bij de muur muur komt klik op de linkermuis knop zodat hij kan weg springen.

Als je te snel of te laat klikt wordt Curtis aas voor het monster.

Beklim de ladder en ga vooruit naar het 'Paradijs'. Neem de linkerweg en kijk rond. 

Zie een platform in het midden met de monolith ogen. Een mooi meer is aan het eind van de weg. Ga terug naar het pad waar je begon en ga links verder. Ontmoet Chel. De aap laat een ladder vallen. Kijk rond het boomhuis. Praat met de aap en dan praat met Chel. 

Zie een wachter bij de deur van het gebouw. 

Je kan een tak pakken die achter je ligt en naar het midden gooien om de bewaker af te leiden of je kan gewoon naar het gebouw lopen en op de blauwe knop drukken. De bewaker denkt toch dat je Cosmo bent. Zie een stoel in het gebouw.

Ga in de stoel zitten, druk op de groene knop en je gaat naar Lani.

Onderweg ontmoet je soldaten die op je vliegtuig schieten.

Ontwijk ze en schiet op de soldaten met een linkermuis klik. Met de rechtermuis knop laat je bommen vallen.

Pak de kristallen om je vliegtuig te herstellen. 

Na het eerste niveau komt de hoofdman om een gevecht met je aan te gaan.

Na het tweede niveau moet je de grote baas verslaan.

Je hebt 4 vliegtuigen om dit uit te vechten.

Wanneer succesvol, de stoel gaat een andere kamer in.

Zie voor je een andere stoel. Ga naar de voorkant van de stoel en praat met Lani. Ga naar de deur, druk op de blauwe knop en ga naar buiten.

Ga verder, zie Chel achter een boom staan en praat met hem.

Lani wordt naar het boomhuis gebracht. Bekijk de slaapkamer waar Lani in ligt. 

Praat buiten met Chel. Er is een boot die kan worden gebruikt om naar het gat in de oceaan te gaan. Curtis kan teruggaan. Een uiterst kleine kristal wordt geplaatst in de hersenen van pasgeborenen en dat is waarom Enna hen ziet en Curtis niet.

Miranda brengt slecht nieuws. Het eiland wordt omringd door luchtschepen zoekend naar Curtis. De gemeenschap zal worden vernietigd.

Zij maken een plan voor Curtis om een vervoerschip te krijgen dat hem naar de vuurpilaar (Pillar of Fire) zal brengen

om het kristal van de kracht te halen!

 

Hemelpoort:

Je moet nu links naar de bewaakte opslaggebouwen zien te komen en vandaar naar het vervoerschip.

Pak de stenen van de grond voor de Buste van Enna.

Wacht tot de eerste bewaker naar de linkerzijde gaat.

Ga 2x rechtdoor en ga links.

Ga rechts het open gebouw met kratten in.

Werp stenen door de openingen in de muur van de linkerzijde binnen het gebouw.

Wacht tot de bewaker komt van de rechterkant van het scherm.

Ga het gebouw uit, draai links, vooruit tussen de gebouwen, draai links en ga door naar de muur. Pak de stok van de grond. Rechts zie jeen bewaker bij standbeelden.

Draai je om en ga terug tussen de gebouwen naar de andere muur waar je vandaan kwam.

Draai links en zie een bewaker die met de rug naar je staat. Sla hem neer, de bewaker bij de standbeelden zal nu komen om het te controleren.

Draai je onmiddellijk om en ga tussen de gebouwen naar de muur waar je de stok hebt gepakt. 

Draai bij de muur naar rechts, vooruit naar de standbeelden, draai links en rechtdoor tot de Buste van Enna.

Let op de bewakers aan de linkerzijde bij de poort en de arbeiders bij het gebouw vooraan. Zie 2 arbeiders een krat weg sjouwen. Wacht tot de arbeiders met de krat uit het scherm in een andere gebouw gaan, ga dan onmiddellijk vooruit, draai rechts en ga naar de achterkant van het rechtse gebouw.

Zie een monitor bij de roestig deur. Klik de helm met bril op de monitor en zoom in.

Je moet de kratten op de groene stip schuiven met de pijltoetsen.

Er zijn 4 niveaus. 

Ga het gebouw in. Pak de open krat vooraan zodra je het gebouw ingaat en Curtis draagt de krat mee.

Ga het gebouw uit en ga naar het andere gebouw. 

Ga dat gebouw in als de arbeiders er niet in zijn en niet zichtbaar in het scherm zijn.

Vooraan is een open krat, pak de krat uit je inventaris en klik de krat op de openkrat. Klik opnieuw op de krat en je stapt in de krat.

Zie een scène dat de krat met Curtis naar het hemelpaleis wordt gebracht.

 

 

HemelPaleis:

Stap uit de krat. Wacht tot de bewaker op de linkerzijde zich met de rug naar je draait, ga dan snel vooruit, ga rechts en dan weer rechts. Ga naar de zakken en pak de voorste zak die je mee zal sjouwen.om je Cosmo gezicht achter de zak te verbergen 

Draai je om, als de bewaker rechts met de rug naar je toe draait loop je verder, loop naar achteren, de andere bewaker zegt dat je door moet werken en je kan door lopen. 

 

Ga de verlichte gang door, passeer de arbeider, draai je om en pak de bouten uit de kist achter de arbeider.

Wacht tot de bewaker naar de linkerzijde loopt door de kratten

en ga dan verder tot een verlichte kleine gang.

Draai je om naar de vaten.

Rechts staat een bewaker en links loopt een bewaker op en neer. 

Klik de bouten op de achterste rechtse gestapelde vaten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wanneer de bewaker daar naar toe loopt ga je snel 3x vooruit en links van de grote tank.

Draai je om als je tussen de vaten staat en je ziet een bewaker voor een verlichte gang staan waar je door moet. 

Draai je terug om, ga vooruit en ga achter de bewaker langs die aan de linkerzijde staat. Ga 1x vooruit naar de open deuropening.

Draai je om en zie dat de bewaker van de verlichte gang naar je toe komt. 

Ga onmiddellijk dezelfde weg terug naar de andere (rechtse) kant van de tank en ga de nu de onbewaakte gang in. Ga gang door naar een monitor bij een gesloten deur. 

Rechts is een paneel met een toetsenbord in de muur en aan de linkerzijde is een monitor.

Gebruik de helm met de bril op de monitor. 

Zoom in op de monitor voor een spelletje.

Je moet de aap naar de overkant zien te brengen doormiddel van de boten.

Klik op de richting pijlen rechts in het scherm om de aap te bewegen, of beter gebruik je pijltoetsen van je toetsenbord.

Vermijd de slangen en de insecten.

Je hebt 3 apen. De deur rechtsonder is om het spel te verlaten. Er loopt ook een tijdbalk mee.

Kruis het water door op een boot te springen.

Beweeg de aap op de ? en het veranderd in een getal.

Ga dan omhoog als je op het getal staat om naar het volgende niveau te gaan. 

Je hebt 4 niveaus en zal dan 4 getallen krijgen.

 

Na je de 4 getallen hebt toets dan die getallen in het paneel: 4411. Druk op de rechtse knop, de deur opent en ga de opening door.

Deze ruimte vervoerd je naar verschillende plaatsen in het hemelpaleis via het paneel. 

Op het paneel zijn knoppen en in het midden de blauwe spiraal knop om je te vervoeren.

De bovenste linkerknop gaat naar het paneel buiten de woning van Kama

De linker middenknop gaat naar het paneel buiten de woning van Sama.

De onderste linkerknop gaat naar de tuin van Enna.

De bovenste rechterknop gaat naar de tuin van Zanat.

De rechtermidden knop gaat hier naar dit paneel terug.

De blauwe knop rechtsonder zal later worden geleerd.

Klik op de bovenste of middelste linkerknop, klik in het midden van de blauwe spiraal en je word vervoerd naar een tuin. 

Ga vooruit naar het centrum van het complex (praat onderweg met de mensen die je tegenkomt). Bij het centrale gebied met een blauwe pilaar van vuur in het midden ontmoet je Enna die verwonderd is hoe Cosmo eruit ziet. Ga rond en zie dat er tunnels zijn die leiden naar de woning waar de Goden in leven. Elke Gods woning heeft zijn eigen tuin.

Deliberation Hall

 

 

 

Cosmo

Enna

 

 

Sama

Kama

 

De woning van Cosmo:  

Sama bevindt zich voor de ingang van de tunnel die naar de woning van Cosmo leidt. 

Ga tunnel door, pad over tot de woning van Cosmo, zie links het standbeeld van Cosmo die schoongemaakt wordt door een bediende, ga verder door, praat met de bewaker die voor de deur staat en ga dan de woning in. Bekijk de woning, pak links van de divan een zijde doekje.

Ga de slaapkamer in en je hebt een gesprek met Cosmo. Na dat gesprek gebruik je het zijde doekje (silk) op Cosmo. Wanneer hij is vastgebonden praat je met hem, leer over een sleutel voor de pilaar van vuur en dat Enna de sleutel heeft. Leer ook dat de pilaar van het vuur door sleutels wordt gecontroleerd die ingedrukt kunnen worden. Ga terug naar het centrale gebied. Draai rechts en ga de volgende tunnel door.

 

Hall of Divine Deliberation:

Ontmoet Enna, Sama en Kama. Praat met elke persoon. Het standbeeld Zanat mist een oog?.

Na het overleg geeft Enna je een kanon sleutel voor de vuurpilaar zodat gemeenschap 49/6 kan worden uitgeroeid. 

 

Verlaat de woning en ga de tuin in. Bestudeer het symbool op de boom die door pilaren wordt omringd. 

Dit symbool is van de bovenste linkse knop op het paneel. Neem de zijweg (links) naar een nis en zie een uitrusting van een bediende op de grond liggen die je later nodig gebruiken moet. Ga terug naar het centraal gebied. Kijk omhoog en zie de tuinen van Enna en van Zanat.

Ga terug naar de woning van Cosmo. 

 

Woning van Cosmo:  

Praat met de bediende die het standbeeld van Cosmo aan het schoonmaaken is. Ga de woning in en praat met Cosmo. Leer fase 2 van het plan over 4 verschillende knoppen. De sleutel die door Enna is gegeven opent een beeldpaneel dat een rode knop heeft om de inwoners uit te roeien. 

Ga terug naar het centraal gebied. Ga links de tunnel door naar de woning van Sama

 

Sama's Woning:

Praat met de bedienden die buiten in de tuin de muur aan het poetsen is. 

Ga verder de tuin in en zie links een vervoergebouwtje met een paneel. Praat met een andere bediende die bij de woning staat. Ga de woning in en praat met Sama. Ze geeft aanwijzingen - er zijn 3 paren van symbolen voor de combinatie van de vuurpilaar rond in de tuinen. Een symbool hebben we al gezien op de boom. Ga terug naar het centraal gebied. Ga links de tunnel door naar de woning van Kama

 

Woning Kama: 

Zie bij de rechtse zijpad waar een bediende is dat daar een paneel is. Praat met de bediendes

Ga de woning in en probeer met de bedienden te praten. 

Ga de slaapkamer in en klik op de Buste van Zanat bij het bed. 

Het heeft een monitor op de achterkant maar je moet meer schijven hebben als je de helm met bril erop klikt.

Praat met Kama die in bad zit in de badkamer. Zij zal hints geven voor het vinden van de vuurpilaar. Ga terug naar het centraal gebied. Ga links de tunnel door naar de woning van Enna

 

Woning van Enna: 

Praat met de bewaker voor de deur. Ga de woning in en probeer met Enna  te praten die in haar slaapkamer is.

Slechts bedienden worden toegestaan in haar slaapkamer.

Ga naar een paneel in de tuin van Sama of van Kama. Druk op de onderste linkse knop en dan midden in de blauwe spiraal. 

Bekijk het symbool op het standbeeld van Enna - het is het symbool van de rechtse midden knop en van de linksonder knop van het paneel. Ga terug naar het paneel, klik op de rechtsbovenste knop en dan midden in de blauwe spiraal. 

 

De tuin van Zanat: 

Bekijk het standbeeld van Zanat. Het is gebroken. Bekijk de gebroken pilaar (rechts van het beeld) en zie een tegel met paneel symbolen. Deze zijn van de linksonder knop en voor de blauwe symbool knop.

Ga naar een paneel.

 

 

 

 

Van de boom

 

standbeeld van Enna

 

uit de tuin van Zanat

Cosmo verklaarde over 4 verschillende knoppen die je in een juiste volgorde moest indrukken:

Linksboven, rechtsmidden, linksonder en de blauwe knop. 

Als je dit in een verkeerde volgorde doet zullen de knoppen niet branden.

Druk in het midden van de blauwe spiraal en je komt boven in de vuurpilaar.

Ga naar het mechanisme in het midden van de ruimte en klik boven op het kristal.

Je zegt dat je het kristal moet vinden om het te pakken. Gebruik de canonsleutel van Enna in het slot.

Kijk naar beneden, gebruik de helm op de monitor en zoom in. 

Je bent de groene lijn. Je moet de blauwe lijn insluiten zodat hij geen lijn meer kan trekken. 

Het spel beëindigt wanneer je de wand, de blauwe lijn of je eigen lijn raakt.

Klik op rode knop aan zie of de vuurpilaar functioneel is. Pak de blauw kristal sleutel uit de bovenste paneel.

Ga terug naar de centrale plaats met het paneel (symbool van een van de tuinen).

 

Woning van Cosmo:  

Praat met Cosmo, er zijn 5 schijven nodig om de geheime deur te openen.

 

Woning van Kama:  

Praat met Kama die nog steeds in de waterpool zit en maak een plan om de 5 schijven te krijgen. 

Pak schijf 1 die op de make-up tafel ligt.

 

Woning van Sama: 

Praat met Sama en je komt te weten dat de woning van Enna van Zanat was. Het is ook de toegang naar de laboratorium van Zanat.

Pak schijf 2 van de tafel aan de linkerzijde van Sama.

 

Woning van Kama:

Praat met Kama in de badkamer. Ga naar de slaapkamer.

Als je het niet nog hebt gedaan klik dan op het beeld van Zanat. 

Klik de helm op de monitor. Met schijven 1 en 2 in bezit is het raadsel nu toegankelijk. 

Je moet de oranje staven naar rechts verplaatsen in dezelfde positie zoals ze op de linkerzijde liggen.

Verplaats de kleine oranje staaf naar het midden.

De grote oranje staaf naar rechts en de kleine staaf in het midden op de grote rechtse staaf.

Pak schijf 3.

Woning van Cosmo: 

Praat met Cosmo. Ga naar de woonkamer en bekijk de rechtse boekenkast.

Trek aan het boek die er iets uit steekt en een monitor komt in de linkermuur.

Klik de helm op de monitor

Kleine oranje staaf naar rechts.

Midden maat naar het midden.

Kleine naar het midden.

Grote naar rechts.

Kleine naar het midden.

Midden naar rechts.

Kleine naar rechts.

Pak schijf 5.

De oude woning van Enna:  

Ga naar de tuin van Enna en ga naar de zijweg die leidt naar een nis. Draai je om, ga terug en Curtis zou moeten zeggen dat Sama niet kwam.

 

Woning van Sama: 

Praat met Sama en vraagt waarom zij niet naar de oude plaats van Enna kwam.

 

Woning van Kama:

Praat met Kama en vraag waarom zij niet kwam. 

 

Hall of Deliberation:

Ga het gebouw in en zie hoe de tafel gedekt is. Er zijn slechts bessen voor Zanat op het einde van de tafel.

Bekijk het standbeeld en klik op het oog - merk op dat het een oog mist. De deur op de linkerzijde is gesloten.

Klik het blauwe kristal op het oog van Zanat en de deur opent.

Ga binnen en ga naar de monitor aan het einde. Gebruik de helm op de monitor. 

Je moet toestemming hebben om de monitor te gebruiken.

 

Ga de tuin in, ga links de zijweg in en pak de kleren van een bediende die in de nis liggen.

Je verkleed je dan als je de kleren hebt gepakt als bediende.

De kleren kunnen pas gepakt worden na de gesprekken met Sama en Kama als zij niet op de afgesproken plaats zijn gekomen. En ook dat je geprobeerd hebt om de slaapkamer van Enna verder wil in gaan. 

 

Woning Sama: 

Ga de slaapkamer in gekleed in de kleren van een bediende.

Druk op de cirkel rechtsboven van de opmaakspiegel en je ziet een monitor.

Klik de helm op de monitor en zoom in.

Nummer de oranje staven van 1-4, met 4 als grootste staaf en 1 als de kleinste.

Staaf 1 (kleinste) naar het midden

Staaf 2 naar rechts. 

Staaf 1 naar rechts.

Staaf 3 naar het midden

Staaf 1 naar links. 

Staaf 2  naar het midden.

Staaf 1 naar het midden.

Staaf 4 (grootste) naar rechts. 

Staaf 1 naar rechts. 

Staaf 2 naar links. 

Staaf 1 naar links. 

Staaf 3 naar rechts. 

Staaf 1 naar het midden. 

Staaf 2 naar rechts. 

Staaf 1 naar rechts.

Pak schijf 5.

Ga naar de badkamer en pak een stukje aardewerk die aan de kant van de pool ligt.

 

Woning van Enna: 

Nu je een bediende bent kan je de slaapkamer (boudoir) van Enna verder in gaan. 

Kijk rond en ga naar de badkamer. 

Bekijk de linkerkant van de linkerurn bij de achtermuur bij het bad. Zie dat het een stukje mist.

Plaats het stukje aardewerk dat je uit de woning van Sama hebt gepakt op de urn. 

Gebruik de helm op de nu zichtbare monitor. 

Nummer de oranje staven van 1-5, met 5 als grootste staaf en 1 als de kleinste.

Staaf 1 (kleinste) naar rechts

Staaf 2 naar het midden. 

Staaf 1 naar het midden.

Staaf 3 naar rechts

Staaf 1 naar links. 

Staaf 2 naar rechts.

Staaf 1 naar rechts.

Staaf 4 naar het midden. 

Staaf 1 naar het midden. 

Staaf 2 naar links. 

Staaf 1 naar links. 

Staaf 3 naar het midden. 

Staaf 1 naar rechts. 

Staaf 2 naar het midden. 

Staaf 1 naar het midden.

Staaf 5 (grootste) naar rechts.

Staaf 1 naar links. 

Staaf 2 naar rechts.

Staaf 1 naar rechts.

Staaf 3 naar links

Staaf 1 naar het midden.

Staaf 2 naar links.

Staaf 1 naar links. 

Staaf 4 naar rechts.

Staaf 1 naar rechts.

Staaf 2 naar het midden. 

Staaf 1 naar het midden.

Staaf 3 naar rechts

Staaf 1 naar links. 

Staaf 2 naar rechts.

Staaf 1 naar rechts.

 

Als je dit goed hebt gedaan draai je naar links waar een opening is gekomen.

Ga de gang in en ga de deur door. 

Laboratorium van Zanat:  

Ga rond en ga op de stoel zitten. Praat tegen het hoofd Zanat in het scherm. 

Klik herhaaldelijk op elke dialoog tot de afbeeldingen grijs zijn. 

Leer over wraak, heilig overblijfsel, exemplaren, de moord van Enna,voltooiing van de legende en de vernietigde tempel.

Na het gesprek sta je op en Zanat zegt hij dat je toestemming hebt tot het kopieerapparaat waar een kristal voor nodig is. 

 

Hall of Deliberation:

Ga het gebouw in, klik het blauwe kristal op het oog van Zanat en de deur opent. 

Als je dit niet doet zullen de beschermers je tegenhouden. 

Ga naar het einde en gebruik de helm op de monitor. 

Ping Pong:  

Je moet de insect volledig raken en het brokkelt af.

Je bent de linkerstaaf. Beweeg op en neer met de staaf om de bal te raken. 

Verwijder eerst het beschermende scherm van de insect en dan de insect raken tot het kapot is.

Je moet dit een paar keer doen.

Ga terug naar de eetkamer met de gedekte tafel en zie dat de gekopieerde Goden exemplaren nu inoperabel zijn. De bewakers willen je neerschieten. Praat met de bewakers en overtuig hen dat je Cosmo bent. Praat dan opnieuw met de bewakers. Ga terug naar de laboratorium van Zanat.

 

Laboratorium van Zanat: 

Ga naar de badkamer van Enna en dan naar het laboratorium. Ga op de stoel zitten en praat weer met Zanat.

De Legende verklaart dat je door de muur loopt. Stap uit de stoel en ga het blauwe scherm in.

 

Nieuwe Atlantis:

Ontmoet Zanat en de herhaling van de dag dat Zanat Tane dode.

Je moet  Zanat verslaan. 

Zie laserstralen die de ingang van het huis verhinderen. 

Rechts is een sterrenbord. 

Klik op een ster om het teken van de God van het Leven te tonen zoals die op Curtis voorhoofd werd geplaatst bij de Gemeenschap. Gele ster op midden boven en blauwe ster op midden onder. 

De rest zijn zwarte sterren. De laserstralen verdwijnen.

Ga de hal van het huis in en bekijk de voorwerpen op de stenentafel. 

Klik 2x op het luchtschip en verneem dat Tane er deel uit maakt. 

Klik op de muziekstaven van de linker tafel. Ga de linker passage in. 

Ga naar het venster en draai naar de jonge Enna. Klik op Enna. 

Draai naar rechts en klik op de waterkruik. Geen reactie. 

Ga achter naar het schrijfbureau. Klik op de rol die op het bureau ligt. 

Het is de brief van Zanat over het luchtschip van de moeder van Tane. Klik opnieuw op de rol. 

De rol valt op de grond. Klik opnieuw op de rol en het rolt de kamer uit.

 

De ouders van Tane:  

Ga terug naar de hal van het luchtschip en ga de rechter passsage in naast het kleine luchtschip. Luister naar Lem en Sita; de ouders van Tane, Zanat en van Enna. Klik op één van de ouders en zie een flashback van hun moord.

Klik op Sita en Lem tot Sita je aandacht heeft (ze staat in de hoek achter de pilaar maar zal niets zeggen of doen). 

Ga terug naar de hal van het luchtschip.

Klik op de rol die op de grond ligt. Klik op Sita en zij zegt 'toon het me'. 

Klik op de muziekstaven en Sita zal de brief van Zanat voorlezen. 

Klik op het luchtschip en zie het grote luchtschip buiten. Klik op Sita en leer dat Enna het kristal van het luchtschip nam.

Ga naar de kamer van Enna en klik op Sita. Ga naar de hal en klik op Sita. 

Nu moet je het kristal vinden.

 

Ga naar buiten en ga links het stenenpad op. Draai links en klik op de groene planten.

Ga 2x vooruit op het pad, draai links naar een Buste van een dichter. 

Klik op het standbeeld en klik dan op de blauwe vogel. De vogel vliegt op het hoofd van de dichter.

Ga dan rechts van de vogel en klik op de zonnewijzer. 

Ga terug en klik opnieuw op het hoofd van de dichter. 

Nu weet je dat er onderaan een hol is.

Ga terug het pad op en ga links verder. 

Aan het einde van het stenenpad kijk je naar beneden en pak de kiezelstenen.

 

Ga voor je het bewakersgebouw in. Zie 2 slapende bewakers. Klik tweemaal op de tipsy bewaker die op de stoel zit ( je moet er voor gaan staan).

Hij wekt de andere bewaker. Ga naar het open raam van de rechtse muur en klik op de raamdeuren tot de bewakers de kast ingaan.

Ga naar de kast en klik op de balk om de bewakers op te sluiten. Ga het gebouw uit.

 

Ga naar de tempel achter het bewakersgebouw. 

Ga naar binnen en zie een andere bewaker en een priesteres. 

Klik op priesteres en zie een flashback van de dood van de priesteres. 

Bekijk en klik op de relic (overblijfsel van hersenen) bij het altaar en leer over de geschiedenis van het overblijfsel.

 

Ga terug naar Sita bij het huis. Klik op Sita. 

Om Sita ertoe te brengen om je te volgen klik je de kiezelstenen die je net gepakt hebt in de buitenopening en Sita zal je volgen. 

Klik dan de stenen op het stenenpad tot de Buste. 

Klik op de onderkant van de Buste. Klik dan weer op de blauwe vogel zodat het op het hoofd van de dichter gaat zitten.

Sita herinnerd zich de verborgen holte. 

Om Sita te tonen hoe het hoofd werkt klik je de stenen rechts van de vogel waar de zonwijzer is.

Sita draait dan aan de zoonwijzer. Klik de stenen op het gebied van de dichter. 

Het kristal is nu in Sita bezit.

 

Klik de kiezelstenen op het pad om Sita naar de tempel te krijgen. 

Klik de stenen binnen in de tempel. 

Sita zegt dat zij hier voor de Relic is. De bewaker gaat niet akkoord. 

Klik op de fakkel achter de bewaker en zie een scène dat Sita de Relic pakt.

 

Ga terug het huis in en ga buiten naar het grote luchtschip via de kamer waar de ouders in zijn. Scène.

Klik op Lem, de priesteres en op Sita. Klik op de grote kat die op de grond ligt. Klik tweemaal op de Relic en zie de eind scène.

Luister naar Tane, Curtis en de bezoekers. Zie het einde van het verhaal. Atlantide. Let op de scène na de aftiteling.

Ik moest dood zijn.

 

 

© Dit document mag niet worden verspreid zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur en de inhoud mag in geen geval worden veranderd.

De oplossingen gemaakt door Henk mogen ALLEEN gepubliceerd worden door GameSolves.

 

GameSolves
http://www.gamesolves.tk
Forum
http://gamesolves.proboards23.com/

Henk