S H A D Y    B R O O K

20-09-2005

De veelbelovende amateur-schrijver Jake Tobin, is opzoek naar materiaal voor zijn volgende roman.

Hij verhuist met zijn blinde vader, Wayne naar de kleine stad - Shady Brook waar hij in een huis komt te wonen van de onlangs overleden Anthony Clave.

Op het eerste gezicht is het een vriendelijke rustige stad.

De buren van Jake, Tim Richardson en de Ekan familie zijn vriendelijk en zullen je altijd helpen.
Maar spoedig gebeuren er geheimzinnige dingen in de stad.

Een van de inwoners pleegt zelfmoord en Jake verdenkt een doofpotaffaire en denkt dat het geen zelfmoord is.

Jake wordt spoedig de onwillige pion van een stadssamenzwering, die zo beangstigt is waar hij moeilijk kan uit ontsnappen.

Zou deze samenzwering de moord verbergen om de moordenaar te beschermen?

 

Het spel (+ demo) is hier te bestellen.

Remake 01-08-2016

 

De 1ste keer dat je het spel speelt heb je een keuze hoe het spel te spelen:

Gecensureerd:

Deze wijze verwijdert om het even welke storende, hevige, en seksuele scènes; 'wat niet veel voorstelt'.

Avontuur:

Deze wijze verwijdert een paar opeenvolgingen van timing of reflexen; 'ís niet zo moeilijk'.

 

Ik koos geen van beide en speelde de volle versie.

Bekijk altijd alles en praat met iedereen. Klik met de rechtermuis in het scherm - boven in het scherm komt dan het menu. 


Karakters en plaatsen:

 

Naam:  Jake Tobin
Leeftijd: 26
Status: Single

Jake is de hoofdkarakter in het spel en is schrijver

Naam:  Wayne Tobin
Leeftijd: 63
Status: Weduwe

Vader van Jake en is vanaf zijn geboorte blind.

Naam:  Tim Richardson
Leeftijd: 42
Status: Single

Eigenaar van het tankstation.

Naam:  Nick Ekan
Leeftijd: 27
Status: Getrouwd met Kate; vader van Amy Ekan

Eigenaar van  - Lucky Star Motel

Naam:  Kate Ekan (en dochter Amy).
Leeftijd: 23
Status: Getrouwd met Nick; moeder van Amy

Eigenaresse van de winkel

Naam:  Ethan Morrow
Leeftijd: Onbekend
Status: Single

Priester. Mysterieus figuur. Niemand weet iets over hem. 

Naam:  Danny Holt
Leeftijd: 38
Status: Single

Beroep: Kapper

Naam:  Nancy "Mom" Mann
Leeftijd: 82
Status: Weduwe; moeder van Gary Mann

Eigenaresse van het restaurant.

Naam:  Gary Mann
Leeftijd: 55
Status: Single; zoon van Nancy

Beroep: Dokter

Naam:  Michael Whiteman
Leeftijd: 48
Status: Getrouwd met Tanya

Burgemeester van Shady Brook

Naam:  Tanya Whiteman
Leeftijd: 36
Status: Getrouwd met Michael Whiteman.

Helpt achter het loket van het postkantoor.

Naam:  Lee Card
Leeftijd: 40
Status: Single

Sheriff

 

Naam:  Aaron Jahns
Leeftijd: 16
Status: Single

Is weggelopen van thuis toen hij 14 was; helpt de priester als toezichthouder van de begraafplaats.

Naam:  Curly Ford
Leeftijd: 32
Status: Vriend van Cindy Partlow

Doet niets voor de stad en de meeste haten hem.

Naam:  Cindy Partlow
Leeftijd: 41
Status: Vriendin van Curly Ford

Eigenaresse van de wasserette.

Naam:  Rusty Johnson
Leeftijd: 35
Status: Single

Eigenaar - barkeeper van Rusty's Bar & Grill

Naam:  "Chief"
Leeftijd: Onbekend
Status: Single

Niemand weet zijn echte naam van deze onbekende uitziende indiaan.

Woont buiten de stad, tussen de bergen.

 

 

 

Oplossing

 

Dag 1: Maandag

 

Doorzoek het hele huis. Kijk onder de schoorsteenmantel van de openhaard.

Zie een sleutel die vastgelijmd zit. 

Je (master) slaapkamer is gesloten. Verlaat de woning.

Vanaf je huis ga je een stap richting straat, draai 3x rechts en ga met je buurman, Tim praten.

Draai (als je je huis uitkomt) 2x rechts en schuin/links naar de hoofdweg.

Voordat je het wooncomplex verlaat naar de autoweg is links een hek met een opening.

Draai op de autoweg links, vooruit, links is het tankstation, vooruit, rechts is het motel met 2 deuren en een loketraam.

Vooruit, links is de stad, een stap vooruit is rechts het stadhuis (townhal). Ga stadhuis in.

 

In het stadhuis is het postkantoor, kantoor van de burgemeester, sheriff en de rechtbank. 

Pak rechts, bij Tanya (vrouw van de burgemeester), die achter het loket zit, een folder. Het is de map van Shady Brook.

Ga met de muiscursor linksboven in het scherm naar de inventaris.

Klik op bekijken (examine) en sleep het oogje op de items om ze van dichtbij de onderzoeken.

In je inventaris heb je al een portemonnee, een notitieboekje, een brief, autosleutels, krant en de stadsmap die je net gepakt hebt.

Bekijk en klik op de items in je inventaris en doe dit later ook met de andere items die je pakt of krijgt.

In het notitieboekje lees je de opdrachten en onder kan je de score bekijken. Als je iets volbracht hebt verdwijnt de opdracht.   

Praat met Tanya. Je kan ook met de sheriff gaan praten in zijn kantoor maar die heeft niets te zeggen. Ga de stad in. 

 

Eerste Stop; Gebouw links is de bar en rechts het restaurant. 

Tweede stop: Links kapper en rechts is de winkel. 

Derde stop: Links wasserette, schuin rechts de kerk en rechts een tunnel van een grot.

Bij de kerk is links het kerkhof en rechts kan je de kerk in. 

De winkels in de stad zijn avonds gesloten. De Bar en Wasserette zijn altijd geopend maar er zijn alleen avonds mensen aanwezig.

 

Ga de winkel in. Maak een afspraak gemaakt om met de familie Ekan om 6 uur te komen dineren?

Koop lucifers door de portemonnee op Kate te klikken (klik op de portemonnee en sleep het naar haar). 

Praat ook met Gary. Ga terug naar je huis.

 

Gebruik de lucifers op de vastgelijmde sleutel onder de schoorsteenmantel. Pak de sleutel.

Gebruik de sleutel op de deur van je (master) slaapkamer.

Pak de lege cassette recorder van het nachttafeltje. 

Probeer de brandkast, in de zijkamer te openen.

Je hebt een numerieke code nodig om het te openen. Zie je notitieboekje - vindt een manier om de safe in de slaapkamer te openen.

Ga de slaapkamer, tegenover de jou slaapkamer in. Hier zit je blinde vader waar je nog niet mee kan praten.

De andere deur langs je slaapkamer is naar de badkamer. In de la van het bureau kan je een foto bekijken. 

 

Ga naar de stad en praat met iedereen:

Nancy - restaurant, kapper, en met de priester in de kerk. Het wordt avond.

Praat met barkeeper - Rusty. 

 

Wooncomplex

Praat met buurman, Tim. Praat met je vader in zijn slaapkamer. 

Als het tijd is ga je naar je naar je andere buren - de familie Ekan (Nick en Kate) voor je diner. 

In de badkamer bekijk je op de wastafel de pillen van Kate Ekan. 

Na het eten sta je buiten.  Praat met Tim. 

Ga naar het motel en praat via het loketraam met Nick. 

Praat in de bar met iedereen. Ga naar de wasserette voor een gesprek met Curly en eigenaresse, Cindy.

Ga naar huis, je hebt een gesprek met je vader en je gaat naar bed.

 

Dag 2: Dinsdag

 

Je had een nachtmerrie en een bezoek van Indiaan - Chief.

Verlaat de woning. Zie een bijeenkomst. Ga voor de autoweg links de opening van het hek door.

Zie een brug en 2 palen met een ronde spiegel. Ga brug over en zie links op de grond een steen en rechts een andere paal.

Ga schuin -rechts pad over tussen de bergen. Je komt in de hut van de Chief, die zich opgehangen heeft.

Praat met de sheriff. Zie notitieboekje:

"Praat met de burgemeester, heb een discussie met hem over de moord theorie, onderzoek de hut voor aanwijzingen, kijk in de stad hoe de reactie is over de dood van de Chief". 

Draai rechts en zie een boeken rek. Pak van de onderste plank een kistje.

Bekijk het kistje in je inventaris. 

 

Zie 6 gekleurde vierkanten met een knop.

Je kan de knop in het midden verplaatsen met de pijlcursor als je die naar de zijkanten van een vierkantje beweegt:

Naar Links, Rechts, Omhoog en Omlaag. Als je op de knop klikt met de vingercursor springt de knop weer naar het midden. 

Beweeg de cursor over de groene achtergrond en de cursor veranderd in een cirkel pijlcursor.Klik op de cirkel pijlcursor.

Het kistje roteert  en zie verschillende gekleurde oppervlakten.

De voorzijde is groen, achterkant geel, bovenkant rood en de bodem is bruin. De rechterkant is violet en de linkerkant is blauw.

Zet de knoppen van de vierkantjes in de positie van de kleurenkant van het kistje: 

Rood - bovenkant; Geel - midden; Groen - midden; bruin - bodem; Blauw - links en Violet -rechts.

Uit het kistje schuift een nieuw bruin kistje

 

Bekijk de klem die vast zit met 2 spijkers.

Klik op elke spijker en zij zullen worden verwijderd en komen in je inventaris (foto 1).

Beweeg de cursor naar de (verticale) helft van de klem (X- het deel waar de 2 gaten Y en Z zijn; foto 1), en zie dat de cursor veranderd in het woord `open'. Klik op het `open' teken. Het zal niet openen, het is gesloten.

Vul de Y en Z gaten met de 2 spijkers van je inventaris.

Klik opnieuw op het 'open' teken en het kistje opent.

Pak opnieuw de 2 spijkers.

Gebruik een spijker in gat P (foto 2).

 

foto 1

foto 2

foto 3

 

 

Beweeg de cursor op het zwarte bovengebied van de kist (Q - foto 2) en sluit de kist.

Gebruik de andere spijker uit je inventaris in gat R - de bovenkant van de klem (Foto 3). 

Een derde kistje schuift uit het bruine kistje. 

 

Zie 2 witte knoppen en 3 grijze vierkanten.

Klik op de linkse witte knop - een sleutelgat komt in het linkergrijzen vierkant.

Klik op de rechtse witte knop - het linkse sleutelgat verdwijnt, en een witte knop verschijnt in de middelste grijze vierkant.

Klik op de knop van de middelste grijze vierkant, en het linkersleutelgat verschijnt weer in het linker grijzen vierkant.

Klik onder de vierkanten op de linkerknop en dan op de rechtse knop.

Het sleutelgat verdwijnt opnieuw en het rechtse grijze vierkant opent om een sleutel te openbaren. Pak de sleutel.

Nogmaals, klik op de linkerknop en gebruik de sleutel die je net hebt gepakt in het sleutelgat.

Een lade opent, klik op het geheime nummer - 5231. 

Dit is de code van de safe van Anthony Clave in zijn slaapkamer. Plaats het kistje terug in het rek.

Onderzoek ook nog de slaapkamer. Open de derde la van het archiefkabinet en lees de bladzijden van het schrift. 

Zie op de eerste bladzijde drie rondjes met een cijfer en het getal - 3213. 

Zie in de woonkamer het touw waar hij zich aan opgehangen heeft?, en de stoel die er onder ligt.

 

Ga nu naar huis en open de safe met - 5231.

In de safe ligt een kistje waar niets bijzonder in ligt en een brief. 

Pak de brief en lees die in je inventaris. Het is een gedicht, geschreven in codetaal.

Later met behulp met wat hints zullen we de brief ontcijferen.  

Zie een rondgat in de achterkant van de safe. Praat nog even met je vader en ga naar het tankstation. 

Pak bij de kassa een schuinwerper, zonder batterijen. 

Praat bij het motel met Nick. 

Restaurant: Praat met Nancy en de 2 bezoekers - Gary en Tim.

Praat met de kapper. Als hij de telefoon gaat opnemen bekijk je het boek dat op de balie ligt.

Klik onder op de bladzijde (bijeenkomst op Donderdag) en op de foto. Zie een bezem en een radio in de zaak.

Winkel: Praat met Kate. Koop batterijen en stop ze in je schijnwerper (sleep de batterijen over de schijnwerper). 

 

Praat met de jongen, Aaron bij het kerkhof. 

Je kan de tunnelgrot onderzoeken met het gebruik van je schijnwerper.

Ga naar Gary en Tim die nog in het restaurant zitten en luister naar het gesprek van hun. 

Stadhuis: Praat met Tanya en met de burgemeester - in zijn kantoor. 

Draai na het gesprek terug naar de deur van de burgemeester, klik op de deur en luister het telefoongesprek af.

Nieuwe opdracht - Doorzoek de papieren van de burgemeester. 

Praat met de sheriff  - in zijn kantoor. 

Ga weer in de winkel met Kate praten. Opdracht: Bezoek Kate in de wasserette

Ga de kerk in en luister naar een gesprek tussen de priester en Aaron. 

Tankstation. Ga naar de achterkant, klik op de deur van het mannentoilet en luister naar een gesprek.

Praat met Tim in het tankstation. 

Praat bij het motel met Nick.

Praat weer met Tanya. Praat een aantal keer met haar tot je alle dialogen uit geprobeerd hebt.

Met dialogen 1 - 2 - 3, belt ze haar man (burgemeester) voor een gesprek en hij verlaat zijn kantoor.

Ga dan kantoor van de burgemeester in. 

Doorzoek het kantoor: Klik op de computer en lees al zijn e-mail.

Open de midden la van het bureau, bekijk een klein papiertje - telefoonnummer van Andrea - 555-6421.

Bekijk en klik op de map over Anthony Clave: 555- 2482. Opdracht - Contact de broer van Anthony Clave

Praat weer met Tanya. Het wordt avond.

Ga naar de wasserette. Kate vraagt of je de was wilt doen:

 

Bekijk in close-up de instructiekaart tussen de koppen.

In de blauwe flaconfles is wasverzachter en in de rode flaconfles, waarvan het etiket (momenteel) verborgen is, is het wasmiddel.

Klik op de rode fles, en klikt dan op de 11 oz kop om het volledig te vullen.

Klik op de volle 11 oz kop, en klik dan op de 6 oz kop... 5 oz wasmiddel is nu in de 11 oz kop.

Klik op de 11 ozkop (met 5 oz), en klik dan op de 4 oz kop...1 oz wasmiddel is nu in de 11 oz kop.

Klik op de volle 6 oz kop, en klik dan op de 11 oz kop (waar 1 oz in zit) die nu 7 oz in de 11 oz kop bevat.

Klik op de 11 oz kop (met 7 oz), en klik dan in de open wasmachine waar je de vereiste 7 oz wasmiddel in giet.

 

Klik op de blauwe fles met wasverzachterr, en klik dan op de 11 oz kop.

Klik op de volle 11 oz kop, en klik dan op de 6 oz kop.

Klik op de 11 oz kop (met 5 oz), en klik dan in de open wasmachine waar je de vereiste 5 oz wasverzachter in giet.

 

Klik op de middenknop van de wasmachine (kleinere tussen de 2 grotere).

De wascyclus begint en zie een scène tussen Jake en Kate. ... MET BELANGRIJKE HINTS IN HUN DIALOOG.

Hints van het gecodeerde gedicht. 

Praat met iedereen in de bar. 

Ga naar huis. 

 

Dag 3: woensdag

 

Het ontcijferen van het gecodeerde gedicht.

Bekijk het gecodeerde gedicht (foto 4) in je inventaris en klik op de brief (foto 5).

Het gecodeerde document heeft 16 regels en is blauw gekleurd en onder is het alfabet.

 

foto 4

foto 5

 

 

Ontdek eerst welke letter in de gecodeerde tekst, de letter vertegenwoordigd van het alfabet door een goed Engels woord te vormen. In het gesprek met Kate in de wasserette zei Kate de Titel van een gedicht:

"THE TRUTH SHALL SET YOU FREE". 

Dit is dus de titel van dit gedicht. Eerste regel: Klik op de G in de gecodeerde tekst en klik dan op de T van het alfabet.

Alle Letters G veranderen in T. Klik op de O in de gecodeerde tekst en klik dan op de H van het alfabet.

Alle Letters O veranderen in H enz ..

S=E -X=R -I=U -F=S -U=A -C=L -J=Y -R=O -D=F

 

De tweede regel kan je ontcijferen door de woorden goed te bekijken. Als je goed kijkt kan je er een naam uithalen uit;

Wy Amthomy Blaee. De brief lag in de safe van Anthony Clave . De Tweede regel is: BY Anthony Clave. 

W=B-M=N-B=C-E=V. Nu veranderen niet alle letters als je van de eerst E van het woord CLAEE een V maakt doordat als er een woord al goed geschreven is, het niet veranderd. 

Hetzelfde als de onderstreepte rode I met de onderstreepte groene I in foto 6.

 

 

foto 6                                                                                                         Foto 7

Je hebt nu meer dan de helft van het alfabet ontcijferd. Het zou nu vrij gemakkelijk moeten zijn om de rest te ontcijferen. Qnto zou Into kunnen beteken dus Q wordt I .. enz. Doe dit tot je het gehele document voltooit hebt (zie foto 7).

 

"Q" veranderingen in "I" 

"L" veranderingen in "K" 

"Z" veranderingen in "W"

"H" veranderingen in "D" ; 

 "A" veranderingen in "M" ; 

"T" veranderingen in "P" ; 

"K" veranderingen in "G" ;

 

Klik op het briefgedicht als je het gecodeerd hebt. 

Opdrachten: Ontmoet Lee Card (sheriff). en Burgemeester Whiteman.

Praat met Aaron over zijn conversatie met Ethan Morrow. Los het raadsel op.  

 

Ga naar het tankstation. Ga de garage in en praat met Tim. 

Ga naar de achterkant van het station. Klik op de telefoon, die tussen de toiletdeuren hangt en je belt de broer van Tony. 

 

Stadhuis

Praat met Tanya, de Sheriff en de burgemeester. 

Praat op het kerkhof met Aaron. Opdracht - Probeer de horloge van Nick te bemachtigen voor Aaron in ruil voor zijn geheim?.

Klik op het loketraam van het motel om een gesprek af te luisteren.   

Ga naar de brug tussen de bergen. Als je nu op de palen, links (foto 8) en rechts van de brug klikt, kan je de ronde spiegels draaien. 

Brug over en rechts is nog een spiegelpaal (foto 9).

 

foto 8

foto 9

 

 

Links van de brug liggen stenen. De spiegels kan je naar onderen (foto 10), boven of terug in de begin positie draaien met de horizontalen pijl. 

 

foto 10

 

 

De hints staan in het gedicht: 'a beam of light then shined onto my hope - I hid one and decided to move on'

Vrij vertaald: 'Een lichtstraal straalde op mijn hoop - ik raakte er een en besliste om de anderen te bewegen'.

 

Ga terug de brug over en kijk naar de brug. Klik op de linkse paal voor de brug, voor een close-up.

Zet deze spiegel met de omhoog pijl in de schuin omhoog positie. Nu schijnt er een lichtstraal door de spiegel.

De rechtse spiegel staat al goed - horizontaal. 

Brug over en zet die spiegel omlaag en zie dat de straal door de 3 spiegels op de steen wijst. 

Klik dan op die stenen en pak een halve gedeelte van een amulet.  

 

Praat met je vader in zijn slaapkamer. 

Stad: Ga het restaurant in en je hebt een gesprek met Nancy, Gary,Jeff en zijn vrouw, July.

Opdracht: Help mee, om de auto van de Stanton's te repareren.  

Praat in de winkel met Kate. 

Praat in de wasserette met Cindy. 

Praat in de kerk met de priester.

Praat met Nick bij het motel.

Ga de garage in van het tankstation. Praat met Tim en help hem

 

Je moet de pijpen verbinden zodat ze met elkaar ononderbroken verbonden zijn van links naar rechtsboven.

De pijpen lichten op als ze ononderbroken verbonden zijn.

De pijpen kan je roteren door op hen te klikken. Je moet deze opdracht op tijd volbrengen.

Dit is een willekeurig puzzel. De pijpen staan per spel anders.

Zie foto 11 voor een mogelijke oplossing?

 

 

foto 11

 

Heb je dit volbracht, is je opdracht om door te geven, aan de Stanton's dat de auto gerepareerd is.

Ga dan naar deur 2 van het motel, klop aan de deur en heb een gesprek met Jeff en July. Het is avond als je de kamer verlaat.

Opdracht: Breng wat tijd door met je vader. 

Ga naar de bar, praat met de barkeeper, Kate, Tim, Gary en Nick die aan het biljarten is.

Hij daagt je uit voor een spelletje biljarten; 8-ball 

Lees eerst de spelregels die aan een pilaar hangt. 

 

Biljart: 8-ball.

 

Nick zal als eerste stoten. De bal die in de pocket gaat worden zijn speelballen en de andere zijn dan jou speelballen.

Er zijn ballen vol van kleur (solid) en ballen met een ring. In het scherm lees je wat jou speelballen zijn.

Met de witte bal stoot je op de ballen. Met de rechtermuis knop stel je de positie van de keu in. Met de linkermuis ingedrukt bepaal je de kracht van de stoot en laat dan de knop los om te stoten. Je moet eerst al jou speelballen in de pockets (gaten) potten zodat ze van de tafel verdwijnen. Heb je een of meer van JOU ballen in de pocket gepot ben je nog aan de beurt voor een volgende stoot. Stoot je een bal van de tegenpartij in de pocket is de beurt over en stoot de tegenstander. Zorg dat je BAL 8, NIET in de pocket stoot voordat al jou speelballen van de tafel verwijderd zijn. Zijn al, jou speelballen van de tafel stoot dan bal 8 in de pocket. Wie het eerst bal 8 in de pocket heeft gestoten, heeft gewonnen.Wie bal 8 (als er nog speelballen van de stoter op de tafel liggen), of de witte bal in de pocket stoot, heeft verloren.

Wil je meer weten over 8-ball lees dan hier de spelregels :)

 

Heb je gewonnen volgt er meteen een vuist gevecht met Curly. 

Breng Jake ertoe om Curly zoals hard en zo vaak te raken als je kunt.

Je slaat met de rechter vuist (rechtermuis knop) en linker vuist. 

Als je hem in zijn gezicht raakt zal hij zeggen; "Hey, not the face!" 

Sla hem herhaaldelijk en het is gemakkelijk om te winnen.

Heb je hem verslagen heb je de horloge van Nick gekregen.

Opdracht: Geef de horloge van Nick aan Aaron; Ontmoet Kate thuis, om met haar te praten. 

 

Praat nog even met de barkeeper, Tim en de kapper. 

Praat ook weer met Cindy in de wasserette. 

Hoor in het toilet achter de tankstation iemand huilen.

Ga naar het huis van Kate en Nick en heb een gesprek met Kate. Scène.

 

Dag 3: Donderdag.

 

Na je heftige nacht met Kate en je arme vader (wat je nog niet weet) sta je de volgende dag buiten voor de woning.

Opdracht: Verschuldigd  je aan je vader omdat je vannacht niet thuis bent gekomen. Zie de Stantons.

Praat met Tim die buiten staat te harken.

 

Praat met Tanya in het stadhuis. Ga naar het kantoor van de sheriff die niet aanwezig is.

Klik op de prullenbak en zet het geschuurde papiertje in elkaar. 

Als een stukje op de goede plaats wordt geplaatst, zal het vast plakken.

"C could be a problem,

you should probably take

care of him

TR"

 

Restaurant: Praat met Nancy, Gary en de sheriff.

Kerkhof: Geef de horloge aan Aaron.

Opdracht: Onderzoek een mogelijke geheime passage bij de herdenkingsteen van Thompson om middernacht. 

 

Ga naar je huis en je ontdekt nu pas dat hij gestorven is aan een hartaanval.

Opdracht: Vindt Kate. 

 

Kerk: Praat met Nick, Tim, Gary, Nancy en de priester. 

Ga naar motelkamer 2. De Stantons zijn weg en je kan naar binnen. 

Lees het briefje in de la van het kabinet.

Pak van het nachttafeltje het potje met slaappillen.   

Ga met Kate praten in haar huis. Ga naar je huis. 

 

Donderdag: Middernacht.

 

Kerkhof. Pak voor de ingang naar het kerkhof de schop die daar staat.

Ga boven naar de herdenkingssteen van Robert Thompson.

Klik schuin/links op de steen, zie een afbeelding die je goed moet bekijken, klik op de afbeelding. 

Schuifpuzzel.

Schuif de vakken en vorm de afbeelding van Thompson.

Heb je er geen zin in, klik dan langzaam 3x, linksonder in het scherm om de puzzel te laten oplossen - dit kost je wel wat punten!

Zie foto 12

 

 

foto 12

Als je de schuifpuzzel opgelost hebt stap je de crypte in. 

Klik achter in de crypte op de deur en zie een scène. 

Zie aan beide kant van de deur een beeld.

Hint van het gedicht: "Inside the place where people go to pray. It sits behind a statue on the wall."

"binnen de plaats waar mensen gaan bidden. Het zit achter een beeld, bij de muur'.

Klik op de voet van het rechterbeeld en pak het tweede gedeelte van het amulet

Verlaat de crypt want je kan de deur niet openen.  

Ga naar de safe in je huis

 

Combineer de twee halve amuletten met elkaar om een complete amulet te krijgen.

Hint gedicht:'Search for my two truths' - 'Zoek naar mijn twee waarheden' (2 halve amulets).

Hint gedicht: "The place inside the small niche in the safe " - 'de plaats in de kleinen nis in de safe'

Open de safe: 5231.

Plaats het amulet in het ronde gat. Beweeg de cursor een beetje van het amulet af om een pijl cursor te krijgen.

Klik dan, de amulet draait en opent een kleine nis. Pak de cassette. Sluit het deurtje van de nis en pak de amulet terug. 

Stop de cassette in de cassetterecorder die je al vanaf het begin in je inventaris hebt.

Bekijk de cassetterecorder, klik op de play knop en luister het bandje af van Anthony Clave.  

 

Ga nu de tunnelgrot in. Gebruik je schijnwerper in de grot. 

Draai naar links als je de grot binnen stapt en zie een spot in het zand, waar de cursor veranderd.

Gebruik de schop op die spot en ga verder de grot in.  Scène. 

 

Dag 4: Vrijdagnacht

 

Na de scène zit je in de gevangenis. 

Na het gesprek met de sheriff, verlaat de sheriff zijn kantoor. Let goed op wat voor nummer hij intikt op het deurpaneel. 

Bekijk de onderkant van het toilet en pak de scherpe steen

Open met de scherpe steen de klep van de toiletstortbak. 

Pak een stukje van de afvoerpijp

Kijk onder je bed en pak een stukje kauwgom.

Combineer de kauwgom aan de pijp en gebruik dan de pijp op de sleutel die in de bak van het bureau ligt. 

Open de celdeur met de sleutel. Open het stalenkastje en pak al je spullen terug. 

Opdracht. Red Amy.

Gebruik de slaappillen in het drankblikje dat op het bureau staat.

Als de sheriff ligt te snurken open je weer de cel.

Open de kantoordeur door het nummer in te tikken, op het paneel langs de deur: 5712.

Verjaardag van Amy: Heb weer een gevecht met Curly. 

Na het gevecht die je natuurlijk wint, zie je het Einde

 

Deze oplossing heeft 958 punten van de 985.

Heb jij andere dingen gevonden die niet in deze oplossing staan, waarvoor je meerdere punten krijgt, zou je dat dan in de NL forum willen doorgeven of per E-mail :)

Henk


© Dit document mag niet worden verspreid zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur en de inhoud mag in geen geval worden veranderd.

GameSolves NL
Forum