The Arrangement

De Regeling

23-07-04

Met je rechtermuis of Escape toets kom je boven in het scherm in het Menu. 


De intro begint met een vrouw die in een hal staat en op een deur klopt. Ze vraagt naar Annie. Annie praat met een man. Annie en Rick (Richard) gaan trouwen 5 jaar later.....

 

Office

Je begint in het kantoor van Rick - Klik tweemaal op de telefoon om een vergrootglascursor te krijgen. Klik op berichten (messages). Annie vertelt Rick om haar te ontmoeten bij het nieuwe huis om de makelaar te ontmoeten alvorens je naar de hut (cabine) gaat. Het andere bericht is de werkgever van Rick, Johnson. Hij wil het Waverly report Maandagmorgen op zijn bureau.

Draai je om, bekijk de kalender om op te merken dat Annie op Donderdag, vier Juni 35 jaar wordt.

Klik op de computer. Lees alle e-mail. Merk op dat het jaar 2000 is. Paul heeft Johnson aan het bureau van Rick gezien. De kopieerapparaatsleutel heeft de afdelingshoofd. 19 juni, vandaag is het 5de huwelijksverjaardag van Rick. Johnson wil 2 exemplaren van het rapport Waverly. Paul stuurde het Waverly report via een bijlage (attachment).

Open de bijlage van PWright. .

Klik op File. Selecteer print. Klik op het pijltje van copies om 2 exemplaren te krijgen. Klik op O.K.. Zie ''check on condition of printer' -controleer de printer ' en klik op O.K. Ga uit de close-up.

Draai naar de printer die op tafel staat. Klik onder op de groene printer en er schuift een plaat uit.

Draai terug naar de computer en klik nu weer op OK. Zie het Waverly rapport. Sluit het scherm door op X te klikken rechts boven van het scherm. Draai terug naar de printer.

Druk op de zwarte knop rechts boven op de printer. Het rode lichtje gaat branden op de printer, er zit geen papier meer in de printer.

Ga links, ga 2 keer door naar de lift. Draai links, ga rechts diagonaal van de deur van Johnson.

Doe het licht aan via de schakelaar rechts in de muur. Bekijk de bovenste doos van Copy King. Pak boven uit de doos met de handcursor papier "paper".

Ga terug naar de printer van Rick. Controleer het naambordje op de linkermuur alvorens het kantoor van Rick in te gaan - Richard Sullivan. Bij de printer ga je in je inventaris (links boven in het scherm), klik op het papier, houw de muisknop ingedrukt en sleep het papier naar de bovenkant van de printer en laat de muisknop los zodat het papier in de printer schuift. Druk weer op de zwarte knop om het 2 exemplaar te printen. 

Het rode licht brandt opnieuw. Bekijk de rode printerknop en zie dat de inkt op is. 

Pak het uitgeprinte exemplaar dat op de plaat ligt. Bekijk het en klik op het rapport om de 5 pagina's te lezen  "Waverly Report (1 copy)". De eerste pagina van het tweede exemplaar is waar de inkt op was. Klik met de handcursor op de eerste pagina van de tweede kopie en Rick gooit die weg.

Ga naar de deur van Johnson. Ga kantoor van Johnson in, draai om en klik op de lichtschakelaar. Draai naar het bureau, bekijk het ponskaartje dat achter de monitor ligt ' corp. dept.'. Pak het ponskaartje "copy key". 

Bekijk de afvalemmer links van het bureau en lees het verfrommelde papiertje over Fortrey.

Bekijk het adresboekje (rolodesk) op het bureau. Blader de kaartjes door en merk op dat je Fortrey slechts in extreme noodsituatie mag bellen (zie zijn dossiers).

Bekijk het dossierkabinet. Klik op de brievenopener bovenop het dossierkabinet en pak het "letter opener". Het kabinet is gesloten en het slot kan niet worden geopend. Draai links en bekijk de foto op de muur. Verlaat de kamer. Ga naar het kopieerapparaat, rechts diagonaal van de deur van Johnson. Doe het licht weer aan. 

Gebruik het ponskaartje links in de gleuf van het kopieerapparaat.

Leg Waverly rapport rechts in het bakje.

Druk op de knop naast het ponskaartje.

Pak het oorspronkelijke rapport van de middenplaat en het gekopieerde exemplaar van de linkerzijde van de machine en je hebt 2 exemplaren. 

Ga terug naar het kantoor van Johnson. Doe lichten weer aan. Zonder in te zoemen op het bureau, plaats het Waverly rapport in het inkomende postbakje links op het bureau.

Ga terug naar het bureau van Rick. Bekijk de krant bij de printer over Vance Webb. Bekijk de aktetas langs de tafel. Klik op de 2 sloten om de aktetas te openen en lees het tijdschrift over Huizen in Haytown. Op een pagina wordt een huis van $215,500 omcirkeld.

Ga naar de lift en klik op de onderste knop, ga lift in en je ziet  de plaatsen waar je naar toe kan gaan. Ga naar het Nieuwe Huis want daar wilde Annie je ontmoeten.

New House

Ga het huis in en ga de trap op. Hoor een telefoon overgaan. Ga boven rechts en links de slaapkamer in (rechts is de badkamer). Pak de GSM telefoon van de vloer. Klik op de telefoon om het te openen en klik op praten (talk). Annie is ontvoerd. Sluit de telefoon en pak de telefoon "cell phone". Verlaat het huis en we gaan de instructies van de kidnappers opvolgen. Hij weet alles wat je doet! Ga naar het kantoor (office).

Office

Ga naar je bureau. Controleer het bericht op de telefoon en luister naar Fortrey. Bekijk het computerscherm en lees het ' e-mail van Fortrey (Your Worst Nightmare). Hij wil dat Richard naar 3735 Howard St gaat. De verjaardag van Annie zal geweldig worden. Gebruik de lift en ga naar:.

3735 Howard Street

Bekijk de afvalbak door naar de linkse deur te gaan. Bekijk het luciferdoosje (Dreema). 

Ga deur 3735 in. Bekijk links van de deur het slot.

Je moet de datum van de verjaardag van Annie ingeven.

De kalender op het kantoor verklaarde dat Annie 4 Juni, 35 wordt en de computer e-mail gaf het jaar 2000 aan. Annie is dus geboren op 4 Juni, 1965.

Klik op de driehoekjes en zet het op, 060465.

Ga naar binnen en lees het papiertje dat aan de muur hangt. Ga op de stoel zitten en klik boven op een soort kijker om in een virtuele puzzel te komen.

Puzzel hal

Fortrey wil dat Rick waar hij nu inkomt naar de andere kant gaat. Kijk rond en zie 4 deuren. Drie deuren zijn gesloten. Om naar de andere kant te komen moeten de drie deuren worden geopend.

Kamer vlag van de V.S (ofwel de NL vlag :). - Ga rechts de eerste in door op de knop te klikken en zie een ruimte met een USA vlag panelen met gekleurde knoppen op drie muren.

Bekijk het linkerpaneel met de vlag nog net te zien, klik op de rode cirkel en klik de rode cirkel op het hoogste gat.

Draai rechts naar het  middenpaneel, neem de witte cirkel en plaatst de witte cirkel op het hoogste gat.

Draai rechts naar het rechtse paneel, neemt de blauwe cirkel en plaats de blauwe cirkel op het hoogste gat.

Draai naar het middenpaneel en druk onder op de knop om de deur te openen.

De gang met de vissen - Ga binnen, hoor gefluister, draai links en ga 2x voorwaarts. Draai links/ rechts en je ziet daar een aquarium . Zie bij de linker aquarium rechtsonder een spin weg kruipen. Beweeg de cursor naar rechtsonder en bekijk het gat. Niets mee te doen wat je ziet. Ga verder door en draai links op het einde van de gang. 

Roze deur ruimte - Ga de ruimte in en zie een roze deur met een roze knop bovenop de deur. Draai rechts, klik op onder/midden van de tafel om een deurtje te openen. Bekijk het papiertje en pak de sleutel (onbekende) "gold key" Sluit het deurtje (rechtsonder van het geopende deurtje). Draai je om en zie op de muur een memorie puzzel.

Het is weer de vertrouwde avonturen puzzel. Je moet 2 dezelfde figuren van dezelfde kleur zien te vinden, zo doe je best. Als je klaar bent klik je op de rode knop die dan tevoorschijn komt en ga de roze deur door. De roze deur sluit dan en deze moet open blijven.  

Klik op de andere deuren en zij blijven gesloten (op 1 na). Verlaat de puzzelhal via het witte portaal op einde van de hal. Verlaat ook Howard St en ga naar je hut/huis (cabine).

Cabine

Ga de hut in en ga naar de openhaard. Bekijk de linkerkant van de openhaard en pak de pook "poker".

Ga naar de keuken, bekijk de kom op de plank en zie een bericht van Tommy. Draai 2x terug en bekijk diagonaal de keukengootsteen. Pak het blauwe kopje "blue cup".

Draai naar de gedekte tafel Ga rechts diagonaal de deur door naar het toilet.

Klik op het koord van de lamp. Ga naar binnen, kijk naar beneden en kijk rechtsachter de WC. Pak de fles met "neophetomine". Kijk omhoog en ga het toilet uit.

Ga naar de voordeur, draai je om en ga door de deur achter de bank de slaapkamer in.

Draai naar links en klik op de lichtschakelaar. Ga daar vooruit de kamer verder in, draai om en je ziet de geopende deur. Kijk naar beneden, klik op de doos die onder het bed wordt verborgen en het zal er onderuit glijden. Bekijk de doos, gebruik de gouden sleutel op het slot en lees de brief van Fortrey aan Annie. Verplaats de cursor naar rechtsboven  van de pagina's om de andere pagina's te lezen. Als je alles gelezen hebt sluit de doos en klik op de doos met de handcursor om het terug onder het bed te schuiven.

Kijk omhoog,.draai links en ga naar toilettafeltje. Open en sluit de laden, er ligt niets in. Bekijk de flessen bovenop de tafel.

Draai 2x naar rechts en bekijk het kabinet. Open het en lees het papiertje over de rekening van de Neophetomine van Petie and Sons. Sluit de deur en verlaat de hut.

3735 Howard Street

Ga het gebouw in en ga door tot de virtuele puzzelhal. Ga rechts de eerste deur weer in, klik op de knop, draai links, ga einde donkere gang, draai links en open de roze deur door op de rode knop te klikken van de memorie puzzel.  Gebruik de pook boven de roze deur om het open te houden. Ga deur door en klik rechts op de knop van de rode deur tegenover je. Om de deur in deze ruimte te kunnen openen moet de roze deur open staan. Ga naar binnen en draai naar links.

Bekijk de Red Herring Checker machine en lees wat er schreven staat.Een Red Herring betekend in de avonturen games iets over voorwerpen wat je in je inventaris hebt wat niet belangrijk voor het spel is en die je dus eigenlijk niet nodig hebt.  

Deze machine controleert dus voorwerpen die we hebben of ze wel nodig zijn in dit spel. Kijk naar beneden en open de lade. Plaats het blauwe kopje en later de andere voorwerpen in de open lade. Sluit de lade. Druk op de rode knop en zie wat het zegt. Het blauwe kopje en de Neophetomine fles zijn een Red Herring en de rest van de inventaris zijn voorwerpen die je gebruikt en dus terug moet pakken en andere worden vernietigd

Ga naar de 3 voetstukken met een ster. Bekijk ze, klik rechtsboven op de knop, klik op het scherm op het op te starten ' click here to begin' en zie de  meerkeuzevragen puzzel. Klik opnieuw rechtsboven op de knop om de puzzel te verlaten.

Klik op om het even welk antwoord (of je moet de vraag weten) en uiteindelijk zal je ze alle 3 correct hebben. Doe ze alle 3 correct en een deur zal op de linkermuur openen. Ga de volgende ruimte in.

Pak de  9 vierkanten van de tafel "cardboard squares". Draai links en bekijk de 4 afbeeldingen in de groene lijst op de muur. Als je je hier omdraait zie je een blauwe cirkel en aan beide kanten 2 grote panelen.

Je moet nu de 4 afbeeldingen op de muur dupliceren.op de 4 grote panelen links en rechts van de blauwe cirkel. De afbeeldingen op de rechtse muur komen in het rechtse grote paneel en linkse dus linkse grote paneel Klik op de eerste afbeelding van de rechtse muur en je leest een aanwijzing:

Twee-vier-zes-acht-tien in een rij,
Men mist er een, zou jij het niet weten?
de uitvinding zal je zien.
De gloeiende portaal leidt de weg,
Bevrijdt Annie en red de dag.

Plaats de vierkanten op het paneel om het beeld te dupliceren. Wanneer correct gedaan, verandert het paneel in een zwart - wit figuur. Klik op het paneel en je hebt die puzzel opgelost. Los de eerste 3 puzzels op en voor rechtsachter moet je eerst iets anders gaan doen

   
Voor linkerpaneel  

Achter

linkerpaneel

 

Voor

 rechterpaneel

 

Het rechtsachter paneel vergt een ander vierkant erbij (10) om het te voltooien. Zorg dat je een  vierkant in je inventaris hebt. Ga door de groene deur, het portaal door, verlaat het het gebouw en ga naar het kantoor.

Ga naar het kopieerapparaat, doe het licht aan en ga naar het kopieerapparaat. Klik rechtsboven op het deksel/bakje van het kopieerapparaat. Plaats een vierkant op het kopieerapparaatglas. Sluit de deksel. Als je toen het ponsplaats terug hebt gepakt plaats het dan terug in de gleuf. Druk op de knop. Pak beide vierkanten (onder de deksel en linkerzijde).

Ga terug naar de ruimte van de vierkanten puzzel (groene deur in de puzzelhal) en voltooi op het paneel rechtsachter de C puzzel.

De blauwe cirkel verandert in een tunnel wanneer alle panelen correct zijn gedaan. Ga de tunnel in. Druk op de rode knop van de glaskoepel. Je ziet een scène van Annie die haar haar kamt in de hut. Luister aan Fortrey. Ga terug naar de hut.

Cabine

Praat met Tommy die je voor de hut tegenkomt. Hij is Annie tegengekomen en ze maakt het goed. Pak de Motel sleutel "motel 3 key" van Tommy die Annie achter heeft gelaten in de hut.

Ga de hut in en ga naar de slaapkamer. Doe de  lichten aan en ga naar de toilettafel. Lees het bericht van Annie. Pak de haarborstel maar ik denk dat het een Red Herring is "hair brush". Verlaat de hut en ga naar de nieuwe plaats. 

Motel 3

In inventaris, klik op het vergrootglas en houw het ingedrukt, sleep het vergrootglas over de motelsleutel en zie op de achterkant van de motelsleutel dat het de sleutel van kamer 15 is. Ga 3x vooruit naar deur 3, draai links en vooruit naar deur 15. 

Gebruik de motelsleutel op het slot en klik op de deurknop om de deur te openen. Ga naar binnen, draai naar rechts en zie dat je cursor veranderd in een telefoon. Klik op de telefoon, klik op talk en luister wat Fortrey je te vertellen heeft over een verlaten loods in de Millers Steeg.

ga vooruit, draai links, 2x vooruit, draal links, open de la van het nachtkastje en zie dat er een bijbel in ligt. Draai dan naar links (als je rechts draait en diagonaal gaat ga je de toilet in) en zie gordijnen hangen. Bekijk het papiertje dat linksonder van de gordijnen op de grond ligt. Pak het gele papiertje met het nummer 23567.erop geschreven "piece of paper"  Ga de motelkamer uit (als je de kamer verlaat draai ook even naar links en zie een cola-automaat) en met je rug naar deur 3 vooruit en ga naar de oude loods in de Miller steeg

Old Sched

Bekijk de witte knoppen links van de deurknop maar je weet nog niet wat je ermee moet doen, we hebben meer aanwijzingen nodig.

Office

Ga naar het bureau van Rick en je ziet een rood harige man in de lift weggaan. Zal dit Fortrey zijn ?

Bekijk de computer en lees de recentste e-mail van Fortrey.

Los het cryptogram op. Het bericht leest -

 

TO OPEN THE SHED OM DE LOODS TE OPENEN   
PRESS THE FIRST BUTTON, DRUK DE EERSTE KNOP,
THE THIRD BUTTON, DE DERDE KNOP,
AND THE LAST BUTTON. EN DE LAATSTE KNOP.

Ga naar het bureau van Johnson, zet de lichten aan en ga naar het dossierkabinet. Klik op de dossiers, open de map van Fortrey McAllister  en lees de brief. De brief is van het Pension van Dreema. Zie een met de hand geschreven bericht wanneer je rechtsboven op de paperclip klikt van de chantagebrief van Fortrey aan Bert Johnson. Deze brief gaat over het huwelijk van Annie aan Rick. Sluit de map en sluit het dossierkabinet. Ga het kantoor uit en volg Fortrey naar het Pension van Dreema

Dreema's Boarding House

Bekijk het bord van het Pension.

Ga naar de deur en klik op de deurkloppers en op de deurknoppen.

Niemand antwoordt. Draai naar rechts en je ziet een paneel van de deurcode.

Bekijk linksboven in de hoek van het paneel en zie een code BAR7551. Bekijk de knoppen van het paneel en druk de cijfers van het gele papiertje in - 23567. Klik dan op enter, je kan de deur openen en ga naar binnen.

Ga stap vooruit en praat met Dreema. Als ze weg gaat draai je je terug en bekijk de klok.

Ga de dubbele deuren door naar de zitkamer. Bekijk de vaas, bekijk de binnenkant van de vaas en lees het papiertje dat in de vaas ligt van Dreema over het roken. Bekijk het loterijkaartje achter de lamp en de sigaretten in het asbakje.

Ga de kamer uit en probeer om het bureau van Fortrey McAllister in te gaan. Het is gesloten. Draai je om, ga links diagonaal. vooruit en rechts diagonaal de andere dubbele deuren door. Vooruit, draai rechts, open de deur en ga trap af de kelder in. 

Hoor het vertrouwde gefluister. Draai rechts naar de kratten. Bekijk de onderste krat en zie een label van Petie and Sons Geneesmiddelen. Dit is dus de leverancier van het Neophetamine. Ga naar het bureautje rechts van de trap. .

Bekijk de tekeningen van het pension en een plattegrond  van een ruimte. Op een tekening zie je een kast met een cirkel op de achtermuur. Zie ook een tekening met 3 rijen met daarin 4 vierkantjes en erin geschreven: bovenste rij - Rood, Wit in het midden en Blauw in de onderste. Onder is een schets van de hal en een pijl gericht naar de rechtse muur.

Open de lade en bekijk de foto van Annie en Fortrey. Lees het papiertje over de verdwijning van de 12 jarige Fortrey en over de aanbevelingen van de klinische psycholoog. Sluit de lade.

Bekijk het groene kastje op de linkermuur. Open het kastje en bekijk het paneel.

Lees het document, rechts binnen in het kast deurtje. Je leest de handleiding van het paneel om het slot van de voordeurcode te deactiveren De X # verklaart de eerste letter van de 3 letters die worden samengesteld en de nummers is het gemiddelde van  de som en rond je omhoog af. Bekijk het paneel.

Herinner dat het getal van het slot van de voordeurcode BAR7551.

Gebaseerd op de handleiding: gebruik de eerste letter en het gemiddelde van de gemaakte som tel je op en rond je omhoog af. 

De code van het voordeurslot is B en 7+5+5+1 = 18/4 = 4. Afgerond omhoog is dat 5.

Druk op B en 5. Druk op enter, en op Y. Nu is de voordeurslot uitgeschakeld en kan je komen en gaan in het pension. Sluit de deurtjes en ga terug naar de hal.

Ga naar de deur van Fortrey McAllister, draai je om en ga rechts diagonaal met de trap omhoog. Ga door de deur. Open rechts de deur van 2C. Oeps

Draai je om en kijk naar beneden naar het kastje voor de spiegel. Open de lade. Bekijk het dinermenu. Merk op dat de dagelijkse desserts een getal naast hen hebben. Maandag - 8, Dinsdag - 4, Woensdag - 2, Donderdag - 7, Vrijdag - 5 en Zaterdag - 3.

Pak de kristalbol die in de la ligt. Plaats de cursor rechts/onder van de kristalbal om een pijlcursor te krijgen en klik dan. De bol zal dan omdraaien. Klik op de witte knop om de puzzel te activeren.

De bol draait weer om en je moet nu op de knoppen klikken in de getoonde opeenvolging van de knoppen die oplichten.

Nummerend de knoppen van links naar rechts: bovenkant: 1-4 en onder: 5-9.

Druk op een van de knoppen en zie dat dat de bol rood verlicht. Dit wil zeggen dat je niet de goede knop hebt ingedrukt. Klik je wel de goede opeenvolging dan verlicht de bol wit en gaat naar de volgende reeks.

De opeenvolging van de aangestoken knoppen is: 1.4.1.5.8.3.8.9.2 9.

De deksel van de bol opent en pak er een spuit uit "syringe". Sluit de deksel en de lade.

Klik omhoog, draai rechts en ga kamer 2B in.

Praat met Alec, de vader van Annie en leert over de Regeling. Pak de kamersleutel "key" van Fortrey die Alec toont. Na het gesprek met Alec ga je een stap naar voren, draai links, vooruit en zie een gesloten deur. Draai links naar de schrijftafel. Open het Oranje dagboek van Annie door de brievenopener op het slot te gebruiken. Lees het dagboek van Annie en lees over de eisen van Fortrey. Ga terug naar beneden en naar de deur van Fortrey.

Open de deur met de sleutel die Alec aan je heeft gegeven.

Ga rechts van het bureau staan en kijk naar het bureau en je ziet rechts de boekenkast. Bekijk de de telefoon op het bureau. Klik op de linker zwarte knop om naar de berichten van Dreema te luisteren.

Bekijk het kaartje rechts in de boekenkast dat op een geel velletje ligt. Het is een kaartje van Photo Magic met er opgeschreven - durf te onderzoeken 'dare to explore'. De gebeurtenis is op Vrijdag, 30 Oktober. Klik op het kaartje om de tekening te zien die er onder ligt. De tekening op het gele velletje is van een spin uit 3 delen - hoofd, midden en onderste deel en er langs getekend een geometrische vorm.

Draai rechts en bekijk de zwarte spin in de boekenkast.

Delen Van de spin: Je moet nu de spin in 3 delen scheiden zoals die door op het gele velletje wordt getoond.

Klik het linkse grote deel 1x naar beneden (klik op de onderkant met pijl naar beneden) en eenmaal naar de linkerkant. Dit scheid het grote deel van de rest van het lichaam.

Klik eenmaal pijl naar beneden van het hoofd en klik het hoofd 1x naar rechts. Dit scheidt het hoofd van de rest.

Geometrische vorm - Zie een vierkant in elke lichaamsdeel.

Je moet nu de geometrische vorm vormen die op het gele velletje hebt gezien.

Klik op elke vierkant in elke deel om lijnen te zien. Klik weer eens op elke vierkant om de geometrische vorm te vormen die op het gele velletje wordt gezien.

Indien correct gedaan, zie je een blauw paneel met een gat in de vorm van de getrokken geometrische vorm. Gebruik de brievenopener op het gat. Pak de spinsleutel (opgerolde document) vanaf de bovenkant van het middelste deel van de spin "spider key".

Ga uit de spin puzzel, draai je om, ga 1x vooruit, draai je weer om, om de boekenkast te zien. Open het deurtje rechtsonder in de boekenkast. Lees de brief van Annie aan Fortrey om meer over de Regeling te leren. Open de groene doos en zie een aanwijzing ' Dinsdag trakteren 12 maal dan onderzoeken de dag '. Zie 10 zwarte cirkels boven de aanwijzing. sluit de doos en het deurtje van de boekenkast..

Bekijk de spinnenverzameling op de rechtse muur. Klik rechts op de lijst om een brandkast te zien.

Merk op dat de cirkels in dezelfde positie staan zoals dat van de cirkels op de groene doos. De aanwijzing was 12 x van de Traktaties van de Dinsdag, dan onderzoek de dag.

De menukaart die je eerder gezien hebt boven in een la is Dinsdag nummer 4. 4 x 12 = 48.

Op het kaartje van de Photo Magic staat - durf te onderzoeken en toont dat het op Vrijdag, 30 Oktober is.

Klik op 4830 en klik op het handvat.

Pak de rode schijf "red disk" en het gekleurde document 1 "colored paper 1". Lees het papiertje dat er onder ligt. Fortrey wil bloed van Rick voor zijn enzymen.

Sluit de brandkast en ga de kamer uit door op de deurknop te klikken. Ga een stap naar voren en zie een scène van iemand (Fortrey?) die Alec probeert te vermoorden. Ga boven naar de kamer van Alec, 2B. Praat met stervende Alec. ' Volg de spin '. De telefoon gaat over. Klik op de telefooncursor en luister naar Fortrey.

Ga 1x vooruit, draai links en ga de deur door. OH!

Droomwereld

Klik, wacht even tot je wakker wordt en zie dat Annie een spuit gebruikt. Je wordt wakker in een zwarte - witte plaats met een stenenomheining en een spin op het dak. De spin bewaakt de ingang van het gebouw. In de linkerhoek (draai links) van de muur staat een zak

Op de stenenomheining liggen 2 rondestenen. Klik 3x op de linker rondesteen en hoor elke keer een geluid. Dit zijn geluiden van bakstenen die zich op de omheining bewegen.

Draai naar links en zie in de omheining dat er een gat in is gekomen. Druk op de knop in het gat op een baksteen en hoor een ander geluid.

Draai naar de rechtse omheining en zie daar nu ook een gat. Klik daar ook op de knop en je hoort een nu een harder geluid.

Zie een gat onder de rechtse rondesteen. Klik op het gat en pak het pistool.

Je ziet nu een kruiscursor. Richt op de spin boven de deur en schiet op de spin tot hij dood is.

Ga opening door, draai rechts en bekijk de man. Het is Rick! Na de scène ben je terug in het Pension van Dreema.

Dreema's Boarding House

Je komt in de opslagruimte langs de slaapkamer van Alec. Ga binnen, draai links en zie boven in de kast een zandloper. Bekijk en pak het tweede gekleurde document naast de zandloper "colored paper 2". Bekijk de foto op de muur en de bowling trofee van Alec in de kast.

Draai naar rechts en bekijk het tafeltje in de rechtse hoek. Bekijk de spin en de spinnen in het groene doosje.

Ga naar de deur en draai naar links. Pak het zevende gekleurde document van de plank in de kast "colored paper 7". Lees ook wat er op het bord staat geschreven langs de deur ' Hij die hoop heeft, heeft alles". Draai rechts en kijk in de machine die op de grond staat. Deze machine is om de documenten te lezen

Plaats een gekleurde document in de machine.

Klik op de onderste langwerpige donkerrode schakelaar om de machine aan te zetten.

Klik op de rode en blauwe knop om paarse licht te krijgen. Zie de zin die op het document nu leesbaar is.

Klik dan weer op de onderste langwerpige donkerrode schakelaar om de machine uit te zetten en pak het gekleurde document terug. Doe deze procedure ook met de 2 andere documenten:

Gekleurde Document 1 - verzamel alle vijf (Collect all five)

Gekleurde Document 2 - schijven en (discs and)

Gekleurde Document 7 - willekeurige pijlen (deze pijlen is een valse aanwijzing -red herring). 

Draai weer terug naar de deur bij het bord. Open de deur. Het is een klerenkast. Klik op de koord om het licht aan te doen. Klik op de kleren om een verborgen paneel te openbaren. Kijk op het  paneel en klik rechts op de knop van het paneel.

Ga onderaan de ladder. Zie op de muur geschreven 'Annie zal sterven'. Ga gang door en zie achter in de 2 zijgangen een zwarte gesloten deur. Op het einde van de hoofdgang is een deur met een spin, een rode knop en 5 haken waar de gekleurde schijven zouden moeten komen? Gebaseerd op de gekleurde reeds gelezen documenten en de 5 haken die er zijn zouden we dus 5 schijven moeten hebben. We hebben er maar een dus gaan we de andere 4 zoeken. Ga met de ladder terug naar de slaapkamer van Alec (andere deur in de opslagruimte). Verlaat het Pension van Dreema. Nu wij het slot van de deur onbruikbaar hebben gemaakt, kunnen wij om het even wanneer terugkomen.

3735 Howard Street

Alec zei met zijn laatste adem om de spin te volgen. Waar zagen wij een spin? Ja, in de  virtuele puzzelhal op een aquarium.

Ga het gebouw in en ga naar de virtuele puzzelhal. Ga de roze deur of de vlagruimte in. Ga naar het linker aquarium in de donkere gang (links als je via de vlagruimte bent gegaan). Je ziet weer een spin weg kruipen op aquarium Bekijk weer rechtsonder van het scherm het zwarte gat. Gebruik de de spinsleutel (opgerolde document) in het gat.

Het aquarium veranderd in een ladder. Daal en ga door de gele gang. Ga naar het einde en draai rechts en ga de kamer in.

Klik op de rode knop en een scherm daalt. Je bent nu omringt door 4 schermen die je kan bekijken als je met je pijlcursor aan de zijkant van het scherm klikt (niet de schermen die zijn neer gekomen maar van jou monitor) . 

Op het begin scherm is een groene en rode knop (de onderste rode knop schuift het scherm weer omhoog). Dit scherm toont de rechtse kant van de kamer. Klik op de groene knop en het scherm toont de plattegrond van de meubels die achter het scherm staan. De rode knoop doet het licht van het scherm uit. Met de pijlenknop zet je de posities van de meubels. 

De bedoeling is om een correcte plattegrond te kiezen van de indeling van de meubels in de kamer die op de posities van het meubilair wordt gebaseerd. Bekijk dus eerst de indeling vakken van de kamer bij de geopende deur (waar je binnen kwam) en tegenover de ingang deur de vakken bij de gesloten metalendeur

Als je denkt ze goed te hebben klik je op de langwerpige groene schakelaar en de metalendeur opent. Let vooral bij de geopende en gesloten deur op dat die op de plattegrond ook open of gesloten zijn. Je ziet een zwarte balkje boven op het scherm waar de deur is als hij gesloten is en geen balkje als de deur open is.

 

Rechterkant (rode en groene knop) Voor de open ingangsdeur
Linkerkant gesloten metalendeur (groene knop)

Ga door de geopende metalendeur. Pak de groene schijf "green disk" en het vierde gekleurde document "colored paper 4". Ga door de verlichte portaal, ga door de automatische opende deur, gang door naar de ladder en terug boven naar de opslagruimte van Alec. 

Gebruik de gekleurde document lezer machine en lees wat er op de gekleurde document 4 - groen rood (red, green,). De tot dusver verzamelde gekleurde documenten leest: Verzamel alle vijf schijven en........ rood, groen. Ga naar de oude Loods:

Old Shed

Bekijk het paneeltje met de witte knoppen van de deur. Gebaseerd op de cryptogrampuzzel van de e-mail van Fortrey. Druk de eerste, derde en de onderste knop. Ga naar binnen en ga een nieuwe virtuele wereld in.

Er zijn 4 overkoepelde gebouwen rondom het middelste zilveren koepelgebouw zijn dat een - groene, blauwe en rode gebouw.

Ga de Zilveren koepel in en daal naar een verzegelde sterdeur. Verlaat dit gebouw en ga naar het groene gebouw

Draai je om als je binnen bent, klik op de lichtschakelaar en lees het bericht van Fortrey langs de schakelaar. Bekijk het apparaat met de groene knoppen.  

Er zijn 8 knoppen die een schijf omringen. De bedoeling is dat je alle knoppen verlicht. Druk op een knop om te zien welke knoppen gaan branden. Het is een gemakkelijke puzzel. Zodra ze allemaal branden klik je op de geopenbaarde knop die schuin gaat staan.

Ga naar het blauwe gebouw en zie een paneel dat de 2 overkoepelde gebouwen toont. Klik op de afbeeldingen en zie dat de linkerzijde groen is en rechts rood. Aangezien we slechts één van het overkoepelde gebouwenpuzzel hebben opgelost, geeft slechts één van de afbeeldingen een groen licht.

Klik op de linkertekening om het groene licht te tonen. Draai de rode linksom en zie dat de schuif naar de linkerzijde beweegt. Draai weg van het paneel, draai links en pak de linker helft van de ster uit de wand "left half of star".

Ga nu het rode overkoepelde gebouw in.

Er zijn de 9 schermen op de muur en paneel. Draai je om en druk op de rode knop rechts van de deur om het licht aan te doen. De schermen tonen de verschillende plaatsen in het spel.

Je moet de schermen instellen van de opeenvolging van gebeurtenissen die je naar deze wereld hebt gebracht. Klik op de knop onder het scherm om door de beelden te bladeren.

1. Het kantoor van Rick.

2. Deur van het Nieuwe huis..

3. 2 rijen van het pijlentoetsenbord in Howard St.

4. Memorie puzzel in de roze deurruimte.

5. De kristallenbol waar je Annie in de hut inzag.

6. Motel 3.

7. De dubbele deur van Pension Dreema.

8. Het bureau van Fortrey.

9. Zandloper.

Draai naar het paneel in het midden en druk op de knop. Als alles correct is gaan alle  vierkanten branden. Druk op de geopenbaarde knop. Ga naar het blauwe gebouw.

Klik op de rechtse tekening om het groene licht te tonen. Klik met de wijzers van de klok mee op de rode knop tot de schuif helemaal rechts is. Hoor een ander geluid. Draai rechts en pak de rechtse helft van de ster "right half of star" uit de wand. Ga naar het zilveren gebouw. 

Daal naar de sterdeur. Plaats de linker en rechter helft van de ster op de ster van de deur. Klik tweemaal op de ster om de sterruimte in te gaan.

Ga rechts naar het kabinet. Bekijk de foto met het verwijderde hoofd van Annie. Lees het bericht  van Fortrey. ' Hier is een hint - Annie is in een benauwde situatie '.

Open het kabinet, pak de witte en blauwe schijf "blue - white disk" en het derde gekleurde document "colored paper 3".

Sluit de deur van het kastje, draai je om en ga naar het blauwe portaal. Draai naar rechts, bekijk de spinnenweb en bekijk de rechterkant van de web. Gebruik de spinsleutel in het slot in de muur.

Ga nu door het witte portaal. Bekijk de kist en pak de gele schijf "yellow disk" en de gekleurde documenten 5 en 6 "colored paper 5 - 6". Nu hebben we 5 schijven. Ga door de automatische opende deur terug naar de geheime gang. Ga naar de ladder en naar de opslagruimte van Alec.

Gebruik de gekleurde document lezer en lees de gekleurde documenten 3..5 en 6. De woorden op de gekleurde documenten maken nu een zin: 

Collect all five discs and put in this order: red, green, blue, yellow, white.

Verzamel de vijf schijven en zet ze in deze volgorde: rood, groen, blauw, geel, wit.

Ga met de ladder terug naar beneden en naar de spindeur op het einde van de hoofdgang. Plaats van links naar rechts de: rode, groene, blauwe, gele en witte schijf op de spindeur. Druk op de rode knop en ga naar binnen.

Ga rechtdoor en draai op het einde naar rechts en je ziet een muur met drie rijen met 4 vierkanten in elke rij. Als je je het nog kan herinnerden heb je dit ook gezien op een papiertje dat op het tafeltje lag in de kelder van het Pension Huis. Dat document toonde ook de passage van deze muur. Dus volg die aanwijzing - klik en verander de bovenste vierkanten in rood, middelste vierkanten in wit en de onderste vierkanten zijn al blauw. Ga de geopende ruimte in.

Grot

Ga de trap af naar de benedenverdieping. Draai naar rechts, 1x vooruit, draai rechts, open de groene deur en pak de hakbijl "hatchet". Sluit de deur, draai terug, draai 2x naar links en zie een cocon. Draai terug, draai rechts en zie een uitgang die naar verschillende plaatsen gaat. Draai je om en ga naar het andere gedeelte van de grot. Draai daar naar rechts en ga de controlekamer in.

Je vindt hier Annie in een kooi en ze hangt in een spinnenweb. Praat met Annie.

Kijk links van de kooi naar een kastje en zie dat het een sleutel vergt. Bekijk de bovenkant van het kastje en je leest  DDA5843. Praat opnieuw met Annie.

Draai naar links en bekijk het toetsenbord van de controlekamer. Druk op de groene knop om de monitor aan te zetten. Druk op de verschillende camera's knoppen en kom te weten hoe Fortrey weet wat Rick doet.

Ga de grot uit en ga naar het Pension van Dreema.

Zie opnieuw dat het venster sluit. Daal naar de kelderverdieping en naar het kastje links van het tafeltje. Open het kastje.

Deactiveer de metalendeur van de kooi:

Gebaseerd op de handleiding gebruik de eerste letter en het gemiddelde van de gemaakte som en rond het naar boven af.

De code van de kooideur is DDA5843. Als je dit uitgerekend hebt kom je uit op D en 5.

Druk op D en 5, klik op enter en dan op Y.

Nu is de kooideur gedeactiveerd. Sluit het kastje en ga terug de grot in naar de kooi.

Klik op de kooideur en het opent.

Nu moet je Annie bevrijden uit de spinnenweb. Zie actieve spots op de positie van 5 uur en 8 uur aan de buitenrand van de web. Gebruik de hakbijl op een van die actieve spots.

Ontmoet Fortrey. Ontmoet Spiderman!

De telefoon gaat over! Je wordt wakker gemaakt, was dit alles een Droom!

Einde

© Dit document mag niet worden verspreid zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur en de inhoud mag in geen geval worden veranderd.

GameSolves
http://www.gamesolves.tk
Forum
http://gamesolves.proboards23.com/

Henk