Anaconda

Dinsdag 17 Januari 2006

Vandaag is de dag om bij L&B Cars in België langs te gaan, we hebben afgesproken om ca 11:00 in het nieuwe pand, ze zijn aan het verhuizen dus, om 10:00 uur TomTom gepakt adres erin en gaan met die banaan, euhhh Citroën, wat ik al vreemd vond is dat de TomTom zei dat ik om 11:20 daar zou zijn, terwijl toen ik laatst controleerde thuis de ANWB routeplanner zei dat ik er een uur over zou rijden, maarja het zal wel, aangekomen op de bestemming zie ik alles behalve L&B Cars en toen dacht ik bij mijzelf hier klopt iets niet, even Willy gebeld en bleek ik een stuk te ver te zitten, uiteindelijk in TomTom met de hand het adres ingesteld en ruim een half uur later sta ik voor de deur, die nog dicht is, maar dat wist ik want Willy zei dat hij even ging eten, na 10 minuten kwam er al iemand, het bleek één van de mannen te zijn die daar aan het verbouwen waren, nog enkele minuten later kwam Willy.

Binnen gekomen stonden er twee oudere Pilgrim Cobra's, afgebouwde occasions neem ik aan, ook stond er een rode Pilgrim die nog afgebouwd dient te worden, er lag een chassis van de Anaconda, een andere kitcar, wat motoren en onderdelen, een body van een Cobra, die ze aan het maken waren en plamuren en een body en mal om een body te maken voor een speedster.

Tijdens het wachten op Willy ben ik in één van de Cobra's gaan zitten en ik moet zeggen, dat zit nog goed !

En ook hier heb ik weer geen foto's gemaakt, blond hé.

Toen kwam Willy, een zeer vriendelijke man die mij allerlei informatie heeft gegeven.

Het chassis wat er lag was het eerste chassis, dat gebruiken ze niet meer, ze hebben nu een aangepaste waar ook een V12 in past.

De body die er lag, die gaan ze zometeen als hij gereed is gebruiken om hun mal te maken, om in de toekomst de body's voor de anaconda te maken.

Willy zweert echt bij BMW techniek, de donor onderdelen die je dient te gebruiken voor het bouwen van een anaconda zijn dus ook allemaal van een BMW afkomstig, tja je kan een slechtere keus maken, een BMW is een goed rijdende auto en ook goed van kwaliteit, hij zegt dat je BMW motoren ook voor leuke prijsjes kan krijgen met nog geen 100.000 km op de klok, en ze kunnen makkelijk het vijf voudige hebben....

Ik moet eerlijk zeggen wat mij zeker aanspreekt is het gebruik van de BMW onderdelen en motoren, maar wat is een Cobra naderhand waard met een BMW motor ?

Is het dan niet slimmer om er toch maar een Ford302 of Chevy250 in te gooien ? ondanks dat dit oude techniek is en minder zuinig, tja wat is wijsheid.

Jammer is ook dat er nog geen Anaconda's op kenteken rondrijden, zelf hoopt hij er halverwege dit jaar één op kenteken te hebben, maarja wat mij betreft eerst zien en dan geloven, ik ga niet het risico lopen om een auto te bouwen waar ik zometeen de weg niet mee op mag.

Dus conclussie is dat het mij zeker aanspreekt omdat ik wel geloof in de kwaliteit van het product, de motor zal een twijfelpunt zijn, maar zolang er geen gekentekende zijn is dit voor mij geen optie, mocht er wel een gekentekende zijn, is het volgens mij een zeer aantrekkelijke kit.

Willy is momenteel voor mij bezig om een offerte te maken wat het mij zou gaan kosten om een kit voor een Anaconde te krijgen, heel veel dingen zijn natuurlijk net zo duur als bij de anderen, waarschijnlijk dezelfde fabriek, en sommige dingen maakt hij samen met zijn vrouw zelf, dus ik ben benieuwd !

Dankzij WIlly weet ik nu hoe ik een Pilgrim kan herkennen, aan het randje om de spatborden.

O ja Willy gaf mij nog een printout mee van een rollend chassis met BMW V8 erin, die was afgelopen weekend aan een klant afgeleverd.

 

Bouwers

Hier bouwverslagen van andere kitcar bouwers, leuk om te lezen en makkelijk !

Lotus Seven modellen   Cobra modellen   Andere modellen

Westfield    Factory Five   

GTM Libra 

Westfield

 

AK 427

 

Marlin Sportster

Dax Rush

 

Pilgrim Sumo

 

GTM Libra

Dax Rush

 

Pilgrim Sumo

 

Sylva Mojo

Dax Rush

 

DAX Tojeiro

 

Porsche Speedster

Luego Viento

 

Factory Five

 

   

MK Indy

 

Pilgrim Sumo

 

   

Dax Rush

 

Pilgrim Sumo

 

   

Striker

 

DAX Cobra MKIII

 

   

Zelfbouw

 

 

 

 

   

Dax Rush

 

 

 

 

   

Tiger

 

 

 

 

   

Zelfbouw

 

 

 

 

   

MK Indy

 

 

 

 

   

Robin Hood

 

 

 

 

   

DAX Rush

 

 

 

 

   

DAX Rush

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   

 

Bouwverslag

Hier kun je zometeen het verslag vinden van de bouw van onze kitcar, inclusief foto's etc.

Helaas zal dat nog wel een tijdje duren.

Builders

Here are some sites of people building/modifying/have build there own car

Lotus Seven modellen   Cobra modellen   Andere modellen

Westfield    Factory Five   

GTM Libra 

Westfield

 

AK 427

 

Marlin Sportster

Dax Rush

 

Pilgrim Sumo

 

GTM Libra

Dax Rush

 

Pilgrim Sumo

 

Sylva Mojo

Dax Rush

 

DAX Tojeiro

 

Porsche Speedster

Luego Viento

 

Factory Five

 

   

MK Indy

 

Pilgrim Sumo

 

   

Dax Rush

 

Pilgrim Sumo

 

   

Striker

 

DAX Cobra MKIII

 

   

Zelfbouw

 

 

 

 

   

Dax Rush

 

 

 

 

   

Tiger

 

 

 

 

   

Zelfbouw

 

 

 

 

   

MK Indy

 

 

 

 

   

Robin Hood

 

 

 

 

   

DAX Rush

 

 

 

 

   

DAX Rush

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   
   

 

 

 

 

   

 

Building

Here you can follow the building of our kitcar, description and pictures.

Sadly we have to wait for a few months.

Forums

Hier diverse forums......prettig voor informatie en als je vragen hebt.

Forums

Here some forums about kitcars.

MYKITCAR

Laatste wijziging: 19 Januari 2006 - Pilgrim meer informatie toegevoegd !

<p align="center"><font face="Century Gothic" size="1">Deze website kan het best
worden bekeken op een resolutie van 1024 x 768,<script language="Javascript"><!--

// for NN4/IE4
if (self.screen) {
width = screen.width
height = screen.height
}

// for NN3 w/Java
else if (self.java) {
var javakit = java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit();
var scrsize = javakit.getScreenSize();
width = scrsize.width;
height = scrsize.height;
}
else {

// N2, E3, N3 w/o Java (Opera and WebTV)
width = height = '?'
}

document.write("Uw scherm resolutie staat op: "+ width +"×"+ height)

//-->
</script>

WWW.MYKITCAR.TK

WijKitcarsOriënterenBouwverslagForumsBouwersLinksOccasionsGastenboekE-Mail
 
 

WWW.MYKITCAR.TK

Welkom op mijn site !!

Na enige tijd rondlezen, en mij verdiepen in Kitcar's hebben we besloten om zelf ook een kitcar te gaan bouwen.

Komende maanden zullen we een keuze gaan maken welke het wordt.

Alle info en in de toekomst het bouwverslag zal hier te vinden zijn.

 

Klik op de auto om verder te gaan.

 

 

   

WIJ

KITCARS

ZOEKTOCHT

 

This page uses frames, but your browser doesn't support them.This page uses frames, but your browser doesn't support them.

Welkom op mijn site !!

Na enige tijd rondlezen, en mij verdiepen in Kitcar's hebben we besloten om zelf ook een kitcar te gaan bouwen, komende maanden zullen we een keuze gaan maken welke het wordt, alle info en in de toekomst het bouwverslag zal hier te vinden zijn.

O ja, we zouden het leuk vinden als je een berichtje in ons gastenboek achterlaat.

 

Deze website kan het best worden bekeken op een resolutie van ten minste 1024 x 768,

Welcome on my site !!

After spending some time on the internet, reading about kitcars, we have decided to build one ourself, on this site you can read how we look around witch kitcar we like most and want to build, untill the building itself.

We would really like it if you leave a message in our guestbook, Thank you !

 

This website is looked best at a resolution at least 1024 x 768,

   

WijKitcarsZoektochtKCC ForumCobra ForumLinksBouwersBouwverslagE-mailGastenboek

 
 

Cobra modellen
 
Pilgrim Sumo MK III   FFR 65 MK III roadster - USA
     
 
Dax Tojeiro   AK 427
     
 
L&B Anaconda   GD427
     
   
Hawk 427    
Lotus Seven Modellen
 
MK Indy   Westfield modellen
     
 
Luego - div 7 modellen   Caterham
     
 
DAX Rush   VM 77
     
 
Mojo & Riot   Striker
     
 
Diverse seven modellen   Locoblade
     
 
Locost GTS   Diverse seven modellen
     
Andere Modellen
 
Marlin Sportster   Fury en Menace
     
 
K1 Attack   Libra of Spider
     
     
     

 

Links

Hier allemaal links die ik gevonden heb naar kitcars en dingen die ermee te maken hebben.

 

Dealers Nederland en België

RAW, SYLVA, SSC,356 speedster roadster D en Kubel Modellen

Pilgrim modellen

DAX Modellen

Westfield modellen

L&B modellen

Tiger modellen

Luego modellen

K1 Attack

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Links

Here you can find some links to kitcar's and kitcar stuff.

 

Dealers Nederland en België

RAW, SYLVA, SSC,356 speedster roadster D en Kubel Modellen

Pilgrim modellen

DAX Modellen

Westfield modellen

L&B modellen

Tiger modellen

Luego modellen

K1 Attack

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Occasions

Hier kun je occasions vinden.......

   

   

Oriënteren

Hier kun je lezen waar ik ben wezen kijken,over welk(e) model(len) ik informatie heb gekregen en wat mijn indruk was.

 

3 Januari 2006

Pilgrim SUMO MK III

 
16 Januari 2006

SEiW 1600

 
16 Januari 2006

RAW Striker / SSC Stylus

 
17 Januari 2006
Anaconda
 
17 Januari 2006
Tojeiro
 
 
 

Pilgrim Sumo MK III

Dinsdag 3 Januari 2006

De eerste keer dat ik bij een kitcar ben gaan kijken, dit was bij Quapa Nederland, sinds enige tijd zijn hun de importeur voor de Pilgrim Sumo MK III,ze zitten in Nieuwendijk Noord Brabant dit bedrijfje wordt gerund door Yge en Gerard, Yge is als ik het zo begreep de verkoper en de regelaar, Gerard is zoals Yge het noemt de man met de platina handjes.

Ik had via E-mail wat informatie gevraagd over de auto, en werd die ochtend gebeld, resultaat was dat ik enige tijd later een afspraak had staan om om 15:00 bij hun te zijn om wat meer informatie te krijgen en de auto te kunnen bewonderen, en daar had ik zin in.....ik was er dan ook al om 14:30.

Toen ik aan kwam rijden zag ik hem al staan, wow wat een indrukwekkende auto was dit in het echt, en zoals het hoort met de kap eraf...gelijk maar even een paar plaatjes geschoten.

                 

Ze hadden om 14:00 ook een afspraak met anderen, en daar waren ze nog druk mee bezig, die hadden het informatie praatje gehad met de daarbij horende folder en prijslijst en begonnen nu aan de toer om het één en ander te bekijken, hier ben ik dus maar gelijk mee meegelopen.

Binnen in de garage lag een body en frame voor een auto die ze voor een klant gaan bouwen, een zogenaamde turnkey, je kan ze ook zo van de fabriek laten komen, maar het schijnt dat Gerard beter werk levert dan de fabriek, de body lag op een frame en was nog in de gel coat, wat mij opviel is dat je randen zag zitten op de gel coat, vond ik raar omdat je leest dat je ze zo kunt gebruiken, navragen leerde mij dat schuren en poetsen/polijsten uiteindelijk wel een mooi strak resultaat kan geven met de gelcoat, spuiten is mooier maar als je even moet sparen is dit een oplossing, onder de body lag het frame, deze was blauw omdat de auto zometeen blauw wordt, dit doen hun op verzoek, een frame dat van de fabriek komt bestellen hun niet verzinkt en zonder motorsteunen, deze maken hun er zelf op inclusief wat verstevigingen op bepaalde plaatsen, daarna laten ze hem helemaal poedercoaten op een speciale manier zodat een zeer goede bescherming ontstaat die ook door steenslag niet beschadigd en dus een leven lang goed zou moeten kunnen blijven, ook nemen ze gelijk je wishbones etc mee naar de poedercoater zodat die ook in ene kleur naar wens gedaan kunnen worden, dit poedercoaten van frame en een paar onderdelen komt uiteindelijk op 800,-

Er stond ook een Rover V8 motor, leuk gezicht een losse motor.

Buiten zijn we bij de demo gaan kijken die ze speciaal opgehaald hadden om hem te kunnen laten zien, verbazingwekkend dat je dat zelf kunt bouwen, alles zag er zo netjes uit ook onder de motorkap, de motor in dit exemplaar levert ca 550pk's dat is voor een auto van ruim 1100 kg een serieuse hoeveelheid pk's, bij de auto hebben ze alles staan uitleggen wat er uit te leggen viel, en uiteindelijk hebben ze hem ook gestart, WOW wat een klappen komen er uit die sitepipes, op een rustige zondagochtend thuiskomen met deze auto zullen sommige buren minder waarderen.

Geruime tijd buiten staan kijken en kletsen, totdat ik het toch te koud vond worden, eigenwijs weer zonder jas, naar binnen en het gehele plaatje eens doorgenomen wat er allemaal mogelijk is en wat het allemaal zou gaan kosten.

Ja wat is er niet mogelijk kun je beter vragen, en ja dat is wel het voordeel van zo'n kitcar.

Motorisch heb je voor circa 9.000,- (uche hoeveel) een motor met versnellingsbak, je hebt dan een circa 350 pk motor, een chevy 350 of een ford 302, hun voorkeur gaat uit naar de ford, daar hebben ze de minste problemen mee, ook kun je voor een V6 gaan, een Ford 2.9 V6 Cosworth v24 met een vermogen van 250 PK komt op 6.698,- dit scheelt toch een 2.300,- beide hebben we het over gereviseerde motoren.

Donoronderdelen kunnen ze ook zo leveren, ik heb echt geen zin om een oude auto op te kopen en te gaan slopen, je kan de onderdelen krijgen zoals ze gedemonteerd zijn, kosten zijn dan circa 800,- laat je alle donoronderdelen door hun restaureren dan ben je 3.200,- kwijt, maar dan is alles als nieuw inclusief een coating in kleur naar wens, persoonlijk heeft dat mijn voorkeur, je zou net klaar zijn met je auto en er gaat al wat kapot, nee dat zie ik niet zitten.

Verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar als je alles besteld wat je nodig hebt om de auto gereed te krijgen ben je incl BTW 18.800,- kwijt.

De snelle rekenaars hebben al een plaatje, het chassis laten coaten, gereviseerde donor onderdelen, de motor en versnellingsbak en de complete kit kom je op € 31.798,-V8 en € 29.498,- voor een V6

Voordelen van dit bedrijf voor mij:

Ze zitten vlakbij, mocht ik er niet uit komen kan ik makkelijk even langs wippen.

Ze komen je helpen tijdens twee momenten, het plaatsen van de motor en het plaatsen van de body, dat zijn net de dingen waarvan ik denk, oei als dat maar goed gaat.

Ze kunnen onderdelen die je nog niet nodig hebt voor je opslaan.

Gerard is creatief en zeer handig, dus mocht je ergens een oplossing voor nodig hebben, is hij de man.

Ze zijn beiden enthousiast, hebben verstand van zaken en staan 200% achter hun product !!

Ook na mijn bezoek nog diverse vragen gesteld via E-mail, wordt netjes en snel op gereageerd.

Donderdag 19 Januari 2006

Afgelopen tijd E-mail en telefonisch contact gehad met Yge en Gerard, dit om voor mijzelf een beter beeld te krijgen van de modificaties die uitgevoerd worden door hun en omdat ik op zich wel een goed gevoel heb bij hun, en een beter beeld wil krijgen over het product Pilgrim omdat er ook minder goede verhalen de ronde over doen.

Het belangrijkste verschil is eigenlijk al dat eind 2003 Pilgrim een nieuwe eigenaar heeft gekregen, de Heer Tony Holmes heeft de boel over genomen van de Heer Dane Tanner, en met de komst van Tony Holmes zijn er wat wijzigingen in het bedrijf doorgevoerd en aan het chassis, dit resulteerd in betere chassis die niet krom zijn, er is nu een andere/betere lasser gekomen.

Quapa Nederland besteld een chassis het liefst onbehandeld, doet wat kleine wijzigingen op het chassis die kunnen variëren tussen een uitsparing maken voor de poelie van het motorblok, twee additionele pijpjes op het chassis lassen zodat je later zonder veel sloopwerk over kunt gaan van 1 grote rolbeugel naar 2 dikwandige losse rolbeugels, additionele schoren in het kofferbakdeel, het verwijderen van de flexibiliteit van de bulkhead door het oplassen van een steuntje op de positie waar je pedalenbox komt en aanpassen van de motorsteunen voor een betere positionering van het blok

Tevens doen ze op verzoek en tegen betaling de volgende modificaties: Het op voorhand oplassen van twee beugels op je donor swingarmen zodat je als je later kiest voor een het stabilisatiesysteem (adviseren zij boven de 250 PK) er niet meer aan de Cobra gelast hoeft te worden. Het oplassen van een additionele difsteun op het chassis. (adviseren zij boven de 250 PK). Die laatste twee zaken is geen noodzaak maar komt pas om de hoek waneer je een pittige rijder bent. En waneer je meer stabiliteit wil hebben tijdens acceleratie en deceleratie.

Zelf geven ze ook wat mindere punten : Een niet onoverkomelijk minpunt van de Pilgrim SUMO MKIII vinden zij de asymmetrie van de body. Hierdoor is het niet eenvoudig deze even op het chassis af te monteren. Vandaar hun ondersteuning. Een ander niet onoverkomelijk nadeel vinden zij de positie van de afmonteerpunten van de standaard driepunts gordels deze wijzigen zij meestal door de toepassing van 4 of 5 puntsgordels. En als laatste de standaard stoel die zij niet toereikend vinden als het gaat om comfort en veiligheid.

Eerlijk gezegd heb en krijg ik een steeds beter gevoel bij de Pilgrim en Quapa Nederland, en dat ze zometeen nog geen 10 kilometer bij mijn huis vandaan zitten is ook wel lekker.

Maarja het is toch wel heel veel geld.

Gerard gaat Maandag beginnen aan het bouwen van de Turnkey wagen die ze voor een klant moeten bouwen, als het kan ga ik komende week zeker een keer kijken.

 

 

 

 

 

Pilgrim Sumo MK III

Tuesday 3 January 2006

This was the first time I have been looking at a kitcar, this was by Quapa Nederland, since a few years the importer for the Pilgrim Sumo MK III, they are in Nieuwendijk in North Brabant, this little company is driven by Yge and Gerard, Yge is the men that sales the kits and having contact with the suppliers, Gerard is the men with the platinum hands as Yge calls him.

I had sent them an E-mail, they called me back and that afternoon I had an appointment with them, to get more information and have a look at the car, the appointment was at 3 pm, I was impatience and was there at 2.30 PM.

When I drove into the street I saw hem standing, WOW really impressive car !!

                 

           They had an appointmen with others at 2 pm, and where still bussy with them, they had the information talk and the pricelist and now they went looking for the kit and at the car, I walked with them and also had a look at it.

 In the garage was lying a body and a frame, this was a car that they are going to build for a costumer, a so called Turnkey car, you can buy them turnkey from the factory but it seems that Gerard is building them better then the factory, the body was lying on a high frame, and was gel coated, I saw little out sticking edge, that is from the mall, seems that you can polish them of, so you can finish the car without painting, underneath the body was a frame, blue powder coated, they do that because it is better then the zinc from the factory, it is much better protection against everything  they also do other parts powder coating in a colour you like, also they adjust the frame to your engine.

Outside we went to have a look at there demo car, they picked it up especialy so that we could see it, i was really surprised that a self build car could look so very good, and under the hood they had a ford engine, a V8 with 550 hp, that’s for a car off 1100 kg more then enought, they started it, I was really impressed of the sound that this engine was making, it is not possible to come home without beiing heared by the neighbours.

Inside the house they gave me some information, and everything is possible with a kitcar.

A complete kit, incl revised donor parts, a Ford 302 350hp engine en 5 speed gearbox would bring the Kit at € 31.798,- with a V6 250 hp at € 29.498,-

Then you have to get the registered, painted if you want and of course some taxes.

Total will be between € 35.000,- and € 40.000,- 

RAW Striker / SSC Stylus

Maandag 16 Januari 2006

Nadat ik bij Megasportscars (westfield) geweest was zou ik doorrijden langs Speedon, mijn planning was om rond 11:00 bij Megasportscars te zijn en rond 13:00 bij Speedon, tja helaas bij Westfield bleef ik langer hangen dus het resultaat was dat ik rond 14:30 pas bij Speedon was, mijn TomTom bracht me er gelukkig en toen ik het terrein opreed bleek het een heel groot terrein met veel loodsen/garages te zijn, wauw wat een mooie lokatie, het terrein gezien omdat ik niet gelijk wist welke ik hebben moest, maar het is goed gekomen.

Binnen gekomen stonden er allemaal verschillende kitcars, wat opvalt is dat ze heel veel verschillende kitcars hebben staan (ook hele lelijke modellen vindt ik) maar je komt er als klant zeker aan je trekken want ze verkopen van project wagens, goedkoop waar je jezelf op kan uitleven tot prachtig gerestaureerd.

Mischa kwam me tegemoet en Bas was aan het sleutelen aan een oude seven, er was nog een monteur bezig met het opknappen van een seven.

Helaas heb ik er bij Speedon geen erg in gehad om wat plaatjes te schieten, dus de foto's die je ziet heb ik van hun site geleend.

Op mijn gemak enkele auto's bekeken en het langst staan kijken bij de Striker van Mischa, hier heeft hij diverse zaken uitgelegd en heb ik de auto even gepast, als je er zo naast staat denk je dat past nooit, maar ook deze paste weer.

Een GD Cobra die ze voor een klant gaan afbouwen met een corvette motor.

 

De striker van Mischa, persoonlijk vindt ik het een heel mooie seven (hij schijnt niet echt een seven te zijn), zeker zoals Mischa hem heeft, lekker neusje met die luchtinlaten, bult op de hood, en de kont met de LED verlichting oogt lekker modern, spreekt mij zeker aan, het dashboard had een moderne/sportieve vormgeving, stond wel mooi, de auto oogt wel erg klein en kwalitatief lijkt de westfield beter, een opmerking is zeker de wielophanging waard, aan de voorzijde zitten de schokbrekers niet buiten de body zoals met de meeste sevens, deze zitten binnen de body, de wegligging van de striker schijnt beter te zijn dan die van de concurentie, dit resulteerd in het feit dat ze al een paar jaar achter elkaar domineren tijdens wedstrijden.

         

 Mischa nam echt alle tijd om mij alles uit te leggen en indien mogelijk te laten zien.

Mischa is duidelijk een Japanner Fan, hij levert het liefst een Toyota 4AGE 1.6 16V of de 1.6 20V (135 pk - 180 pk), deze halen ze uit Japan en zijn motoren met weinig ervaring, ze hebben een speciaal passtuk zodat de Toyota motor op de Ford versnellingsbak past.

Ook een Toyota V6 of V8 is mogelijk als je dat wilt, persoonlijk zou de 1.6 20V mij het meest aanspreken.

De Kit is goed te bouwen, het is niet helemaal een kant en klaar bouwpakket, je zal meer trucken uit de truckendoos moeten halen dan bij de Westfield, een voorbeeld wat hij noemde is de metalen zij panelen zelf ombuigen, de bodemplaten ombuigen, aan de andere kant als je genoeg betaald hoef je niks zelf te doen en kunnen hun het ook voor je verzorgen, dat zelfde geld voor de donoronderdelen, je kan het dus zo duur maken als je zelf wilt.

Ja de seven is een prachtwagen, met een perfect weggedrag, maar een nadeel is dat het echt een fun auto is, niet praktisch, de Cobra is meer praktisch maarja om te bouwen en te rijden een stuk duurder, zodoende kwamen we tijdens het gesprek bij de SSC Stylus terecht, eigenlijk een seven met een meer praktische body, je zou zeggen dat dat voor mij een stuk beter is, en de plaatjes die ik ervan gezien heb is hij echt mooi, zeker als RT uitvoering, helaas hebben ze er momenteel geen een staan, maar er komt er wel één een rode classic dus als die er is, ga ik zeker eens kijken !

En dan de prijs, Mischa zei dat ik voor een Striker met een gebruikte Toyota motor compleet zo'n 17.000,- kwijt zou zijn en voor de Stylus zo'n 1.000,- meer.

Inmiddels heb ik hem verzocht een offerte voor een complete Stylus incl donoronderdelen etc voor mij op papier te zetten, en die kan ik begin Februari verwachten, ik ben benieuwd want de Stylus spreekt mij op de foto's zeker aan, zeker in zo'n eruitspringende kleur !

Persoonlijk vond ik het wel jammer dat ze geen documentatie van de kit's hadden.

Wel is het voor mij nog steeds een raar idee om een hoop geld en tijd in een auto te steken en hem dan met gebruikte onderdelen op te bouwen.

Voordelen van dit bedrijf voor mij:

Zowel Mischa en Bas zijn beiden echt kitcar liefhebbers.

Tijdens het hele bouwproces ondersteuning, mischa komt zelfs regelmatig op een afgesproken dag eens kijken en zegt hoe je verder moet !

Ze zijn beiden enthousiast, hebben verstand van zaken en staan 200% achter hun product !!

Contact is tot nu toe makkelijk geweest en goed, kan belangrijk zijn als je tegen problemen aanloopt.

 

WWW.MYKITCAR.TK

Wij
 

Tojeiro

Dinsdag 17 Januari 2006

Om circa 13:00 ging ik weg bij L&B Cars en zou ik gelijk bij DAX Benelux, John Cox, langs gaan, dat is een half uurtje rijden dus goed te doen, en dankzij TomTom kwam ik er nu wel in één keer, hier was het vanaf de weg duidelijk te zien waar je wezen moest, de tuin ingereden en achterin zag je al een grote garage aan het huis met glazen deuren en je zag al enkele auto's staan, yes dit zag er goed uit !! Ik wilde zoals ik gewend ben naar de voordeur lopen maar er kwam al iemand naar de achterdeur, John Cox deed open en we liepen naar zijn showroom.
Ook met John had ik al E-mail contact gehad en ik had al documentatie en prijslijsten ontvangen.

Ook in het echt neemt hij alle tijd voor je om je alles uit te leggen, wat wel een groot verschil is met de andere kitcar verkopers waar ik geweest ben is dat John meer een verkoper is, de anderen waren zelf naar mijn idee ook meer aan de auto's bezig, dit hoeft geen nadeel te zijn, want hij had er wel verstand van en wist al mijn vragen kundig te beantwoorden.

Bij binnenkomst zag ik dus drie Daxen staan, 1 x de Tojeiro (prachtig) en 2 x de Rush waarvan 1 voorzien van een Cosworth motor met 200 PK en de andere voorzien van een Hayabusa motor met 180 pk's.
Uiteraard als eerste even bij de Tojeiro staan kwijlen.
 

Nou ik moet eerlijk zeggen zoals hij daar stond, PRACHTIG !!!

Die mooie donkerblauw/paarse kleur, en dat interieur helemaal zwart, twee mooi witte strepen erop, met kleine streepjes ernaast, ik vondt het echt een perfecte combinatie, de auto is absoluut mooier om te zien als de Pilgrim die ik 3 Januari bekeken heb, die was lichter blauwe, had één streep en een grijs interieur, dit was smaakvoller, maarja smaken verschillen gelukkig, en de afwerking kan bij elke auto zo gedaan worden, dat heeft niks te maken met het merk, ook stond deze in de showroom en had er 200 km op staan, de Pilgrim had er al 4000 km op zitten waarvan een groot gedeelte trackday's.

De auto heb ik echt van alle mogelijke kanten bekeken, en ja het ziet er gewoon perfect uit, wederom kan ik me niet voorstellen dat het een kitcar is, dus iets wat je zelf zo kunt bouwen, ongelooflijk, uiteraard heb ik er weer even in gezeten, en ondanks dat je zag dat de stoel scheef stond, ivm zo veel mogelijk naar achteren zetten van de stoel, merkte je daar niks van en zat je goed, ook een proefrit hoort normaal gesproken bij de afspraak melde John, maar dat doe ik pas als ik weet wat ik wil, tevens was het weer niet echt lekker, veeeel regen.

Onder het genot van een kop koffie samen met John om de tafel gezeten, hij heeft mij diverse dingen uitgelegd en aan de hand van foto's laten zien, moest zeggen zag er allemaal goed uit, ook dat de DAX vroeger niet echt torsie stijf was is beter doordat er wat extra verstevigingen zijn aangebracht aan het chassis, het standaard chassis we hebben het nu niet over de Dion.

De prijslijst doorgenomen wat een Tojeiro mij zou gaan kosten, en zoals ik al wist een stukje meer dan de Pilgrim, maar de DAX staat ook hoger aangeschreven bij de mensen die ik tot nu toe over de kitcar Cobra's gesproken heb, maar het prijsverschil is heel groot, we hebben het niet even over een paar 1.000,- maar over maar liefst ruim 12.000,- voor de complete kit inclusief donor onderdelen, wat je nog mist zijn de motor en versnellingsbak, eventueel spuiten en keuringen etc maar die zijn voor beide auto's hetzelfde.

Omdat ik geen zin heb in oude rommel, of een oude auto slopen kom je snel bij een rollend chassis terecht, dan heb je alle donoronderdelen er al bij zitten, wel zo prettig en die zijn nieuw of gereviseerd.....

De auto maakt gebruik van Jaguar donor onderdelen, dat maakt hem voor veel liefhebbers beter dan de op de ford onderdelen gebaseerde kits.

De kit op zich komt heel goed over, er zijn diverse dingen die er goed uitzien, ook details zoals het leer op de middentunnel, de hydraulische steunen om de kofferbak en motorkap open te houden (wat overigens mijns inziens perfect werkte) en het gebruikmaken van jaguar delen zijn voor mij absoluut pluspunten.

Tja de prijs vindt ik toch wel een groot verschil met Pilgrim, als dat verschil een stuk kleiner zou zijn, is hij voor mij zeker het overwegen waard !

Daarna ben ik even bij de Rush gaan kijken, ik vindt dit een zeer stoer seven model !

Uiteraard ook even plaatsgenomen, en wat mij opvalt is dat ik meer zitruimte heb als ik de Westfield en de Striker, de auto's hebben een stoere uitstraling met de rechthoekige koplampen en de fraaie 16" velgen die eronder zaten, maarja als je dan die Tojeiro ernaast ziet staan is dat toch wel veel mooier.

John heeft nog een complete kit liggen voor een Gele Rush, die heeft hij terug gekocht van een klant en is te koop voor 13.000,- terwijl de kit zoals hij daar ligt volgens zijn zeggen 17.000,- kost, de kit moet een 2.0 liter 4 cilinder in komen en heeft een starre achteras, ook het interieur (bekleding en stoelen) en de wielen zitten er nog niet bij, maar voor de liefhebbers van een gele Rush kan dit een leuke aanbieding zijn.

Kortom een prettig bezoek, waarbij ik mooie auto's gezien heb en met de nodige documentatie naar huis ging.

Voordelen van dit bedrijf voor mij:

Nette zaak die al 10 jaar DAX levert.

John was absoluut enthousiast, heeft verstand van zaken en staan 200% achter zijn producten !!

Contact is makkelijk altijd snel en correct antwoord.

Het product de Tojeiro spreekt mij zeker aan.

 

 

 

To orient

Here you can read witch kitcar suppliers I have visited and witch models I have seen.

 

3 Januari 2006

Pilgrim SUMO MK III

 
16 Januari 2006
 
 
16 Januari 2006
 
 
17 Januari 2006
 
 
17 Januari 2006
 
 
 
 

WE

Hello we are Marcel & Jolanda from the Netherlands, married for over 15 years, yes time flies.

Marcel always was crazy about cars, until now that always resumed in buying new/other cars, he likes doing things with cars, that’s why we now are interested in building or own car, and then he can spend a lot of time on his car.

The third quarter of 2006 we will move to another house and then we want to start building it, until then we will look around witch kit is the one we want to build and suits the budget off course.

Below you can see a list of the cars we had since 1989.

Periods are a guess sometimes and not all the picturess are from the actual car butt from look a likes.

Foto Merk en model Nw/gebr. Periode
 Citroën C4 1.6 3 drs VTR+ New 13 januari 2006 t/m ??????
Opel Speedster 2.2 Used 18 Oktober 2005 t/m ??????
BMW R1200RT Used 13 Oktober 2005 t/m ?????
Opel speedster 2.0 Turbo New 20 Juli 2005 t/m 18 Oktober 2005
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 invite New 27 Mei 2005 t/m 13 Januari 2006
Opel Speedster 2.2 Used 1 April 2005 t/m 20 Juli 2005
Alfa Romeo 147 GTA New 5 Augustus 2004 t/m 27 Mei 2005
Trike Boss MT1 New 26 April 2004 t/m April 2005
Mercedes SLK 200 kompressor Used 25 Juni 2004 t/m 5 Augustus 2004
Alfa Romeo 147 1.6 edizione limitata New Augustus 2003 t/m 25 Juni 2004
Honda Dylan 150 New 2003 - 2004
Fiat Barchetta edizione Used 2003 - Augustus 2003
Fiat Stilo 80 Active New 2003 - 2003
Fiat Stilo 2.4 Abarth selespeed New 2002 - 2003
Honda VFR800VTEC New 2002 -2003
BMW 318 Ci executive New 2002 - 2002
Yamaha YZF750R Used 2001 - 2002
Audi TT Cabrio 180 pk New 2001 - 2002
Honda SuperMagna Used 2000 - 2001
Renault Twingo Air New Februari 2000 t/m 2002
Honda Accord Type-R nr 30 New Maart 2000 t/m 2001
Fiat Seicento Hobby New Januari 2000 t/m Februari 2000
Audi TT Coupe 180 pk New Maart 1999 t/m Maart 2000
Renault Megane 1.6 Cabrio New 1998 t/m Maart 1999
VW Kever Used 1998-Maart 1999
Ford Escord 1.6 Cabrio New 1997 - 1998
Honda Prelude 2.0 New 1997-1997
Honda Civic CRX New 1996-1997
Chevrolet Corsica New 1996-1996
Suzuki GSX600F New 1995 - 1997
Opel Tigra New 1995-1996
Honda VTR250 New 1994 - 1995
Opel Corsa GSi New 1994-1995
Honda Accord 2.0 New 1993-1994
Honda civic 1.6 LSi New 1993-1993
Honda civic CRX VTEC Used 1992-1993
Citroen BX 1.4 Used 1991-1992
Mazda 121 GLX New 1991-1991
Fiat Regatta Used 1990-1991
VW Golf diesel Used 1990-1990
Renault Fuego 1.4 TL Used 1989 - 1990
Peugeot 104 Used 1989

Westfield SEiW

Maandag 16 Januari 2006

Vandaag was het dan zover, s'ochtends om 9:30 in mijn nieuwe auto gesprongen, een schitterende Citroën C4 VTR+ die ik afgelopen vrijdag opgehaald had, en op naar Lelystad, waar ik iets over 10:30 aan kwam, ik was er al voorbij gereden, lekker kippig want er stonden een Cobra en een XTR voor de deur, maarja ik was er, ik had al E-mail contact gehad, en mijn vragen werden netjes beantwoord, ook was mij al documentatie opgestuurd.

Binnen gekomen stonden er enkele Seven's en nog twee XTR's, Marten Born was bij zijn draaibank aan het werk.

Op mijn gemak enkele auto's bekeken en bijna drie uur onder het genot van een paar bakken koffie met Marten en Robin in gesprek geweest over de auto's, Robin is er zelf ook één aan het bouwen, een donkergroene met een zwart/groen interieur.

   

Ze namen echt de tijd om mij alles uit te leggen en indien mogelijk te laten zien, ook de prijslijst en optielijst werd met mij doorgenomen en uitgelegd wat alles precies inhield, een duidelijk verhaal wat mij betreft.

Uiteraard ben ik even in een auto gaan zitten om te kijken of hij past, en ja hij past, Robin heeft er zelfs nog even een deur voor mij ingehangen om te kijken hoe dat zit, en het is niet riant maar zeker wel te doen.

Wat mij echt positief verraste is de kwaliteit van de kit, werkelijk prachtig zoals zo'n auto bij je afgeleverd wordt, en als je zoals ik de auto compleet zou kopen, dus alle zes de modules zodat je alles nieuw hebt, komt het chassis bij je aan met de beplating er al aan vast genageld en de rem en benzineleidingen al aan het chassis bevestigd, scheelt weer een paar dagen werk (niet het leukste werk volgens mij), ook de gelcoat zit er gewoon heel mooi op, is wel iets anders als bij de Pilgrim, maar dit zijn allemaal kleine losse delen, dat maakt het een stuk makkelijker als een complete body.

Wat het heel eigen maakt en ook heel moeilijk is dat ze totaal 13 verschillende body kleuren hebben en 10 verschillende interieur kleuren, elk los body deel kun je de kleur van kiezen en het interieur kun je ook doen wat je wilt.

Één ding is mij duidelijk, als ik uiteindelijk besluit voor een Seven model te gaan, zal deze heel hoog op mijn lijstje staan.

Motorisch heb je diverse keuzes, het begint bij de 1600 duratec, deze hebben ze in een 135 pk versie en in een 170 pk versie, daarna krijg je de 2.0 duratec, deze hebben ze met 192 pk en met 250 pk, ook zijn ze zelf een auto aan het bouwen met de audi 1,8 turbo motor en stond er een auto van een klant die voorzien is van een V6.

 

Mijn Westfield SEiW zou dan worden:

Duratec 1600 (135 of 170 pk weet ik nog niet)

De opties die ik zou nemen, Heater kit, lower seat position, 4 points harnesses, 16" wheels upgrade, Boot box lid, contoured dash upgrade, V8 Bonnet hood.

Dit maakt je Westfield kit ongeveer € 26.000,- (135 pk) en € 28.800,- (170 pk)

Ook liet Marten mij foto's zien van een nieuwe body die ze aan het ontwikkelen zijn, en als ze die gereed zouden hebben zou dat mijn keuze zijn hij oogt wat moderner/sportiever en kan voorzien worden van LED verlichting, heel mooi vindt ik !!

Voordelen van dit bedrijf voor mij:

Absoluut een mooie goede kit, die door mij goed te bouwen zal zijn, zowel Marten als Robin zijn ervaren in het bouwen van de Kits, dus kennen alle details.

Je kit bestaat uit alleen maar nieuwe onderdelen.

Ze kunnen onderdelen die je nog niet nodig hebt voor je opslaan.

Ze zijn beiden enthousiast, hebben verstand van zaken en staan 200% achter hun product !!

Contact is tot nu toe makkelijk geweest, kan belangrijk zijn als je tegen problemen aanloopt.

 

WeKitcarsto orientBuildingBuildersForumsLinksGuestbookE-Mail

WijKitcarsOriënterenBouwverslagBouwersForumsLinksGastenboekE-Mail