Arnhem (Arnheim) NO-GO city of Europe
A bridge too far... Arnhem ranks high as one of Europe's most unfriendly city to modern management, due to severe regulations of the city-government. Ridiculous fines for shops who aren´t painted in the prescribed ´right colour´.

WATERBEDDENCONCURRENT[MokumTV logo]

E-Mail | Home

Any centimeter of neon-light gives the counsel of this Dutch town to impose incredible fines and the right to tear everything down. Not the slightest understanding of modern techniques makes that Arnhem is far behind with the rest of Holland. What happened with the Waterbeddenconcurrent is a warning for everybody who wants to set up shop in this city, infamous as ´a bridge too far´,  
Just one example of a nation-wide operating firm with shops in Amsterdam, Utrecht and Rotterdam. The Waterbeddenconcurrent opened a shop in Arnhem in 1998 and was confronted with complete different regulations concerning publicity as elsewhere in Holland. And was so heavy punished that we advice everybody who wants to start investments here to look for any other city to settle. More because what they forbid one, they allow another. Things that gave Arnhem a bad name in the world of free enterprise. The manager of an international company at the Gamerslagplein regrets very much what happened to the Waterbeddenconcurrent. This kind of things speaks around. I learned about in in Oberhausen. I Heard that Arnhem, international infame as prostitution- and drugcentre, is not happy with a decent, good-looking firm and does everything possible to make normal, legal business impossible.´

Before you move to Arnhem it´s better to know also how to move out...

Passies International Transporters INT +3126-3514488 or arnhem@passies.nl is specialized in moving out of Arnhem. Helpful if you have to stay: Detec Arnhem vd Dol Beveiligingstechniek BV, Blankenweg 19, 6827 BW Arnhem INT +3126-3630200 Fax -3630270

Custommer and bordercontroll douanedistrict Arnhem, Velperweg 19 6824 BC Arnhem INT +3126-3781100.

IN DUTCH

De naam Arnhem is waarschijnlijk afkostig van Arendheim. Niet aan de Rijn, maar aan de St.- Jansbeek, op het punt waar twee handelswegen elkaar kruisten, ontstond in de negende eeuw de kleine nederzetting 'Arneheym'. In 1233 kreeg de plaats van de graaf van Gelre stadsrechten. Vanaf de vijftiende eeuw nam de handel op de grote rivieren en de Zuiderzee toe en van deze ontwikkeling profiteerden Arnhem. Het werd de hoofdstad van Gelre. De bedding van de Rijn werd in opdracht van hertog Karel van Gelre verlegd, zodat Arnhem direct aan het water kwam te liggen en gemakkelijk bereikbaar werd. De handel nam daarop nog eens aanzienlijk toe en kooplieden vestigden zich in het centrum. De bevolking van de stad groeide, en daarmee het aantal woningen. Het bestuurlijke centrum van wat later de provincie Gelderland zou worden, was de laatste provincie die in 1543 bij de Nederlanden gevoegd werd. In de achttiende eeuw namen Franse soldaten de stad in. Industrieel kreeg Arnhem enige betekenis aan het einde van de 19e en 20e eeuw. De naam van Arnhem is vooral gekoppeld aan de gelijknamige slag tijdens de Tweede Wereldoorlog, die, vermoedelijk door verraad van prins Bernhard, voor de geallieerden verloren ging en die de geschiedenis van de stad en de bewoners voorgoed zou veranderen. Toen een brug te ver. Arnhem is de klap nooit echt te boven gekomen. Het compacte centrum heeft nog 89.000 m2 aan winkels, maar het aanbod verschraald door riducule regelgeving en zeer strikte handhaving van allerhande gemeentelijke geboden- en verboden. De stad is hierdoor niet aantrekkelijk voor beginnende ondernemers. De gemeente doet er alles aan om Arnhem als vijfde winkelstad van Nederland van de kaart te vagen. De kroegen rondom de Korenmarkt en omliggende stregen kunnen niet verdoezelen dat Arnhem ondernemers verjaagt. Het bedrijfsleven zal zich tweemaal bedenken voor men zich zal vestigen in een stad waar meer belemmerende maatregelen voor ondernemers gelden dan elders in Nederland.

E-Mail | Home


Daycounter ©™