Storingspagina zoals gemeld op 07-11-2007 en 29-11-2007

Klacht:
Problemen met snelheid

Omscrijving:
Voor overschakeling naar Chello Extreem nooit problemen/klachten gehad, Eerste periode met Chello Extreem ook geen probleem.

Problemen zijn naar mijn idee begonnen sinds de 77 reeks (IP Nummers).
Snelheid op speedtest.nl ging van gem. 18.0Mbit/s naar 11.5Mbit/s zie volgende screenshot van speedtest.nl



Hieronder het overzicht van de laatste 4 weken.



Onderstaande een screenshot van "dag" overzicht van de laatste 4 weken, ook van speedtest.nl



Hieronder op verzoek nog een tracert naar www.upc.nl, dit is altijd slecht. ook gewoon een verbinding naar de pagina is traag (en dat voor een intern netwerk). Sinds enkele dagen (23-11-2007) heb ik een router, dit om mijn laptop draadloos te verbinden. De tests echter lopen al 4 weken en er is geen verschil te merken in snelheid! dit is dus NIET de reden.



Het andere probleem waar ik ontzettend veel hinder van ondervind is het feit dat ik voor mijn werk regelmatig in log bij een klanten van ons (Philips, Bosch) en steeds tegen een firewall opbots voor de 77 reeks, na een telefoontje met de systeembeheerder daar kan ik er wel weer in maar naar een update bij hun sta ik weer in de blacklist. Is niet echt jullie schuld maar meer van hun lijst maar wel lastig als je gewoon moet werken.

Ook wil het nogal vaak gebeuren dat ik een nieuw IP nummer krijg (ook 77 reeks) en dus weer met de systeem beheerder kan gaan bellen. De leastime in mijn netwerkkaart stond standaard op 3 dagen dit is verzet naar 1 week (op jullie advies).

Aan mijn kant heb ik al vanalles geprobeerd, nieuwe kabels, stekker er 24 uur uit, andere laptop van collega, geen firewalls e.d., niets geeft mijn nog de snelheid die ik had voor de 77 reeks (of het moet toeval zijn dat het sinds die tijd is).

Ik ben sinds het begin lid van Chello en altijd een tevreden klant geweest, i.v.m. een actie waar door UPC voor is gebeld ben ik overgestapt naar Extreem echter voor € 59,95 per maand krijg ik veel minder snelheid dan bekende hier uit de wijk met ADSL en een tarief van 50% van wat ik nu betaal.

Ik hoop dat jullie het probleem kunnen oplossen en ik weer een van de tevreden klanten kan worden.

Met vriendelijke groet,
Marco